به گزارش لنگر نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: ما از بانکها در رابطه با تمهیدات نوروزی، خواسته ایم که پول نو را به هر میزان که مصرف دارند، به ما اطلاع داده و از طریق خزانه برای آنها تامین شود، ضمن آنکه در روزهای تعطیل بانکها باید سه شیفت باشند و ATM هایشان تماما در حال فعالیت باشند.

 


رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: ما نمی توانیم بگوییم که چقدر اسکناس نو برای روزهای پایانی سال چاپ شده، بانکها به هر میزان که نیاز داشته باشند باید آنرا از خزانه به آنها داده شود. چاپ اسکناس ضابطه خاص خودش را دارد.


وی در خصوص علت عدم پیش فروش اینترنتی سکه، در دور جدید پیش فروش که از امروز در 2200 شعبه منتخب بانک تجارت آغاز شده، گفت: فکر کردیم این نوع خرید برای برخی از خریدارها قابل دسترس نباشد، شاید در سری بعد و یا در همین مدت اجرای این سری مرحله اجرا گذاشته شود.


وی در خصوص کاهش 18 درصدی نرخ سکه در زمان اجرای پیش فروش سکه، گفت: این طرح مربوط به شورای پول و اعتبار نبوده و این موضوع صرفا براساس علی الحساب بودن نرخ پیش فروش سکه طراحی شده بود که ایراد شرعی به آن گرفته شد، به همین علت نرخ قطعی پیش فروش سکه تعیین و اعلام شد.


وی افزود: در نرخ قطعی پیش فروش سکه، اگر نرخ سکه افزایش یابد، چون معامله کاملا قطعی بوده خریدار در این رابطه سود می کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان