به گزارش لنگرخبر به نقل از  آستان خبر، قبح زدایی یک موضوع منکر در جامعه امری است که به خودی خود اتفاق نخواهد افتاد مگر درجایی ساز آن کوک و در مکانی دیگر صدایش درآید و هستند کارگردانانی که با استفاده از عوامل مختلف ازجمله شبکه های ماهواره ای فارسی زبان که می توان از آن ها به عنوان یکی از بهترین نمونه های قبح زدا در کشور با کوک ساز دریدگی حیا و عادی سازی روابط خلاف عرف و شرع در قالب سریال های مختلف و یا مستندهایی با رویکردی به ظاهر اجتماعی نام برد که اصوات کریهی در قلب جامعه یعنی خانواده مستولی و ساتع کرده که راهروی دادگاه های طلاق مصدق و ختم به شر این موضوع است و این دست پخت بک منکر اجتماعی ـ فرهنگی در جایی دور در کشور است.

با بررسی برخی دیگر از اتفاقات کشور، به منکرهای دیگری ازجمله اقتصادی ـ فرهنگی و سیاسی ـ فرهنگی و … نیز برمی خوریم که مصداق شرح ماوقع در زیر همین منکر سیاسی ـ فرهنگی است که ریشه در فرهنگ انقلاب اسلامی ایران و ذات اهداف عالیه هر نظام آزادیخواهی دارد.

با این مقدمه به سراغ افاضات روز گذشته مشاور الدوله در همایش “بازخوانی اتفاقات ۱۳ آبان و چشم انداز روابط ایران و آمریکا” در دانشگاه صنعتی شریف می رویم:

“به اعتقاد من آمریکاستیزی جزو اهداف انقلاب اسلامی نبوده است/ در تاریخ معاصر ایران ظرف ۲۰۰ سال گذشته هیچ تحولی به اندازه آمریکاستیزی تیشه به منافع ملی ایران نزده است و استکبارستیزی باعث شد ما در حوزه های مختلفی فلج شویم و بزرگ ترین عاملی بوده که مانع تحقق دموکراسی در ایران شد/ گفته می شود آمریکایی ها تا دقیقه ۹۰ از شاه حمایت می کردند آیا اگر این گونه بود انقلاب می توانست شکل بگیرد/به اعتقاد من برجام آغازی برای پایان مرگ بر آمریکا گفتن است و اشتغال سفارت آمریکا بزرگ ترین ضربه به انقلاب و به منافع ملت بود.”

این جملات بخش هایی از صحبت ها و مواضع تکراری صادق زیباکلام درباره امریکا بود که روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه تهران بیان شد و البته بی انصافی است که فرمایشات جناب مشاور در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی اسرائیل را به این خطابه اضافه نکنیم.

مضافاً در این سیاهه به هیچ وجه قصد پاسخگویی به موارد مطرح شده نیست زیرا دشمنی دشمن به قدری واضح است که روشندلان سیاسی نیز با لمس و حافظه تاریخی خود درک واقعیت کرده اند.

حضور شیطان در تمامی هنجارشکنی ها و خلق یا همراهی منکرها در جامعه نیاز به اثبات ندارد مگر دل هایی باشد که خواب را برای خود پیش کش و یا یاوری و همراهی منکر الاعظم را برگزیده باشند.

حال برای زدایش منکر و قبحی بنام امریکا در کشور نیاز به سینه چاکانی است که در شکل های گوناگون و دوشادوش عواملی درجایی دیگر به انحای مختلف خوش رقصی شیطان بزرگ را در قاب های شکیل من جمله در سخنرانی به اقشار حساس جامعه منتقل و به نوعی یارگیری کنند.

آنچه مبرهن است دشمنی دشمن است و آنچه مستتر سکوت برخی برای قبح زدایی در قالب همراهی به طرقی از قبیل سکوت. این سکوت را نمی توان رضای انکار منکر دانست؟! و با توجه به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره منع رابطه با شیطان بزرگ و حتی هشدار معظم له نسبت به ورود مطاع مصرفی این کشور باورش سخت است که مواضع جناب مشاور را نبردی با اهداف عالیه نظام نگماشت و شاید هم این سخنان به منظور پرت حواسی باشد برای کاری.

ترس آن داریم که با نسخه جناب مشاور تا چندی دیگر سنگ برائت مناسک الهی را به کشورهای مسلمان همسایه ای که زیر رگبار دست های غیرمستقیم یا مستقیم  شیطان بزرگ هستند بزنیم نه رمی جمرات.

ابراهیم افشاری ـ یازدهم آبان ۱۳۹۴
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان