ما باید تکیه به داخل کنیم و خودمان موسیقی غربی درست کنیم و آنقدر در جامعه این نوع موسیقی و فرهنگ غربی را ترویج دهیم تا نه تنها خودکفا شویم بلکه ، بتوانیم خودمان فرهنگ غربی را به غرب صادر کنیم!

به گزارش لنگرنیوز به نقل از ۸دی نیوز، وقتی دولت یازدهم به ریاست یک روحانی با نام روحانی سر کار آمد، کم کم اعتدال شروع به پر کردن جام عطش زده جامعه کرد و اعتدال آنقدر بر سرمان بارید که دیگر کم کم داریم در اعتدال خفه می شویم.

یکی از عرصه هایی که دولت تدبیر، اعتدالیسیون را در آن بسیار ضروری دید بحث فرهنگ بود.

در گیلان و خصوصاً رشت از آنجا که مردم این شهر هر روز شاهد برگزاری همایشهای دینی و قرآنی و اسلامی هستند! و از آنجا که هر هفته یکی از علمای بزرگ کشور به گیلان می آید و مردم را وعظ می کند! ، مراسم شهدا و یادواره ها هم که پشت سر هم با حمایتهای روز افزون مسئولین فرهنگی در حال برگزاریست! در حجاب و پوشش هم که در کورس قهرمانی هستیم ، بر همه کس واضح و مبرهن است که باید به عرصه فرهنگ اعتدال را وارد کرد.

اصلاً از اعتدال بگذریم، چه معنایی دارد منتظر بنشینیم و ببینیم که غربیها به ما تهاجم فرهنگی کنند ما باید تکیه به داخل کنیم و خودمان موسیقی غربی درست کنیم و آنقدر در جامعه این نوع موسیقی و فرهنگ غربی را ترویج دهیم تا نه تنها خودکفا شویم بلکه ، بتوانیم خودمان فرهنگ غربی را به غرب صادر کنیم!



در این راستا کمی از پیروزی دولت “روحانی” نگذشته بود که شنیدیم فلان گروه با وضع فلان! در آن ” اداره کنار دریا” کنسرتی برگزار کرد که هیچ کس حق عکسبرداری نداشت بعد از آن اولین کنسرت موسیقی در رشت برگزار شد چند روز نگذشته دومی بعد سومی و بعد چهارمی و همین طور پشت سر هم بنر کنسرت فلانک و بهمانک. این در حالی است که برخی از این جشنها با نام “جشن انقلاب” برگزار می شدند! اصلاً انگار تسونامی کنسرت در رشت آمده. اعتدال حتی بخش ها و شهرهای کوچکی مثل سنگر را هم از قلم نیانداخت و با عدالت، چند خواننده را به آنجا هم فرستاد.

در ۸دی نیـوز اولش گفتیم خیلی به این موضوع نپردازیم و تا به بیسوادی محکوم نشدیم ساکت بمانیم، شاید در این کنسرتها فرهنگ اصیل اسلام و انقلاب را انتشار می دهند و ما حالیمان نمیشود آخر اداره ارشاد اسلامیست دیگر . اما شنیده و دیده هایمان از سایت برخی دوستان که خبرهای این کنسرت ها را با آب و تاب فراوان بازتاب دادند از چیز دیگری حکایت داشت و کم کم دیدیم با این وضع اگر پیش برویم تابلوی ورودی شهر رشت را باید عوض کنیم و بگذاریم “به شهر بهشت کنسرتها خوش آمدید!”

مسئولین استان هم که الهی قربانشان برویم خود درگیر پیدا کردن راهی برای ترکیب تجارت و فرهنگ هستند، هر چه ما هیچی نگفتیم آقایان ارشادی ول کن نبودند ولی بخدا دیگر کنسرت دانمان پر شده! بس است دیگر.

دیگر از سر فرهنگ ما چه میخواهید؟ حجاب که نداریم! محصولات فرهنگی اسلامی هم که تولید نمی کنیم! در مهد کودک ها هم که رقص آموزش می دهیم! روی سقف خانه هامان هم دوتا دوتا دیش نصب است! عروسیهایمان هم که از خواهر برادری گذشته! کوهنوردی پسر و دختر هم هر جمعه براه! سواحلمان را هم که دیگر کلاً منطقه آزاد! کردیم … دیگر از سر ما چه میخواهید؟

آن دوست عزیز ارشادی هم به استناد مصاحبه شان اعتقاد دارند : اجرای این کنسرت ها ، موجب انتقال باور ها و فرهنگ نیاکان ما! به نسل حاضر خواهد شد . و از مردم می خواهدبا همراهی و حمایت و حضور خود به رونق این کنسرت ها دوام و قوام بیشتری دهند .

خوب چه می شود کرد حکومت باسوادهاست دیگر! وقتی دکتر حقوقدانان ما می گوید هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم دیگر تکلیف ما روشن است.

مسائل سیاسی پشت پرده این کنسرتها بماند برای روزی دیگر…

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان