اتمام تهیه طرح جامع شهر لنگرود

۱۳۹۴/۰۸/۱۴ ۱۱:۵۳ چاپ کد خبر: 39730
به گزارش لنگرخبر، حجت شعبانپور پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه های اجرایی گیلان با اشاره به تهیه طرح های تفصیلی و جامع شهرها توسط مشاوران اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: طرح های جامع شهری در کارگروه ویژه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی گیلان بررسی می شود.

وی به حضور تمام دستگاه های اجرایی در کارگروه مذکور اشاره کرد و افزود: سازمان های حفاظت محیط زیست، جهادکشاورزی و ... در کارگروه طرح جامع و تفصیلی حضور دارند و پس از بررسی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان اعلام می شود.



شعبانپور با بیان اینکه برای بررسی هر کدام از طرح های جامع و تفصیلی شهرهای گیلان 30 تا 40 جلسه کارشناسی با حضور مشاوران برگزار می شود، تصریح کرد: طرح های مذکور پس از بررسی در جلسه اصلی به تصویب می رسد و در صورتجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان برای ارائه به شورای عالی معماری و شهرسازی آورده می شود.



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از اتمام تهیه طرح جامع شهرهای صومعه سرا، لنگرود، خشکبیجار، رودبنه، گوراب زرمیخ، اسالم، سیاهکل، منجیل، رستم آباد و کوچصفهان خبر داد و بیان کرد: منتظر مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان برای ارائه طرح های مذکور به شورای عالی معماری و شهرسازی هستیم.



وی در ادامه به تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان در هر کدام از فصل ها اشاره کرد و گفت: در فصل های بهار و تابستان شورای مذکور برای مدیریت آب کشاورزی تشکیل می شود.



شعبانپور با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان در مهر ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: بارندگی ها فصل پاییز در استان افزایش پیدا می کند ضمن اینکه شاهد آتش سوزی جنگل ها به دلیل وزش باد گرم هستیم.



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به بخشنامه وزارت نیرو در مورد پدیده ال نینو در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: هواشناسی برنامه جامعی در مورد وضعیت آب و هوایی استان ارائه کرده است.



وی با بیان اینکه شاهد بارندگی سنگین در مناطق رودسر، املش، لنگرود، آستارا و تالش در مهر ماه امسال بودیم، اظهار کرد: در 48 ساعت مقدار 220 میلی متر به اندازه متوسط بارندگی کشور در مدت یک سال در رودسر بارندگی گزارش شده است.



شعبانپور به آسیب بارندگی به پل ها، تیر برق و ... در بارندگی های اخیر در استان اشاره کرد و گفت: بارندگی ها در گیلان آسیب انسانی نداشته است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان