مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: بر سر کار آمدن اسلام ناب محمدی (ص) و ظلم ستیز را دلیل اصلی دشمنی امریکا با ایران دانست و گفت: زمانی که کرسی حاکمیت اسلامی بر سر کار می آید و جای خود را تثبیت می کند چندین اتفاق می افتد، نخست این که اسلام یک باور است و تا این که حاکمیت به کار آمد مرزهای ما با مرزهای جغرافیا هم سو نخواهد بود.

به گزارش لنگرنیوز، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت و گو با آفتاب ری؛ بر سر کار آمدن اسلام ناب محمدی (ص) و ظلم ستیز را دلیل اصلی دشمنی امریکا با ایران دانست و گفت: زمانی که کرسی حاکمیت اسلامی بر سر کار می آید و جای خود را تثبیت می کند چندین اتفاق می افتد، نخست این که اسلام یک باور است و تا این که حاکمیت به کار آمد مرزهای ما با مرزهای جغرافیا هم سو نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: دلیل این که مرزهای ما جدا خواهند شد به این معنا است که اسلام بر دل ها ساکن می شود و تمام جهان را با خود هم سو می کند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان حرکت های انقلابی منطقه و نهضت های عظیم اسلامی را از نشانه های نداشتن مرزهای جغرافیای اسلام دانست و عنوان کرد: دلیل بعدی دشمنی امریکا با ایران، ظلم ستیز بود اسلام ناب محمدی (ص) است. اگر ظلم ستیزی در مکتب اسلام نباشد این مکتب، اسلام امریکایی است زیرا قرائت های خود را از اسلام به دل خواه ارائه می دهد.

 

شریعتمداری نقطه مشترک اسلام امریکایی را ظلم ستیز نبودن آن توصیف کرد و گفت: دلیل سوم دشمنی امریکا با ایران این است که محرومان جهان به ما دل بسته اند و این عمل تمام منافع دشمن را به خطر می اندازد.

 

وی یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی را مردمی بودن آن دانست و افزود: انقلاب اسلامی در میان توده های مردمی شکل گرفت بر خلاف سایر انقلاب هایی که رخ داده است.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطر نشان کرد: انقلابی که در شوروی رخ داد به دلیل ظلم های تزار به مردم بود و مردم نیز از ظلم های تزار خسته شده بودند و در این راستا به سمت افق پیش روی خود حرکت کردند.

 

شریعتمداری در ادامه نسخه انقلاب را در دست مردم دانست و تاکید کرد: مکتب انقلاب ما همراه انقلاب نیامده است بلکه همواره همراه مردم بوده است.

 

وی همچنین درگیری میان ایران و امریکا را به دلیل ماهیت این دو کشور توصیف کرد و گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به کرسی نشست، امریکا بر استکباری خود استوار بود و در دین اسلام باید با استکبار مبارزه کرد.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان تأکید کرد: برای این که ما با امریکا دوست شویم، دو راه کار بیش تر وجود ندارد،نخست این که ما دست از اسلام ناب محمدی (ص) برداریم و یا این که امریکا دست از استکبار بودن خود بردارد.

 

شریعتمداری دلیل مرگ بر امریکا گفتن مردم ایران را در واقع بیانگر تعارض میان ایران با امریکا دانست و گفت: یکی از ترفندهای دشمن این است که راه های پیموده را کم جلوه نشان بدهد.

 

وی تأکید داشت: اگر در ذهن های ما این تصور که ما تا کنون چه اقداماتی را انجام داده ایم، مگر ما و این نظام برای ایران چه کرده است، این تصورات بسیار خطر ناک است و دشمن نیز این را از شما می خواهد.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان پیامدهای خطر کم جلوه نشان دادن راه های پیموده را نخست توقف از حرکت دانست و گفت: دوم این که نسبت به آینده بی امید می شویم.

 

شریعتمداری خاطر نشان ساخت: انقلابی که امروز نظاره گر آن هستیم تا کنون 3 کودتا را پشت سر گذاشته است و ده ها گروه های تروریستی را منحدم ساخته و مهم تر این که بعد از 8 سال جنگ تحمیلی ایران پیروز شد و پیروزی ایران به معنای پیروزی در مقابل تمام جهان

است.

 

وی در ادامه به واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: در روز عاشورا امام حسین(ع) به میدان جنگ آمدند تا آخرین اتمام حجت خود را به سپاه دشمن بکند، اما در این حین سپاه دشمن فریاد می زدند تا صدای امام حسین (ع) به گوش نرسد.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: به نظر می آید که شیطان نیز در آن زمان شاید تعجب کرده بود که امام حسین(ع) چه کسانی را به سوی حق می طلبد، نکته قابل توجه این است که صدای امام حسین(ع) در گوش زمان پیچید و به عصر امام خمینی(ره) رسید.

 

شریعتمداری زدودن بدکج اندیشی از چهره ناب اسلام را از کارهای ناب امام خمینی(ره) بازگو کرد و گفت: در این راستا رهبر انقلاب بسیار زیبا از انقلاب امام خمینی(ره) با عنوان بعثتی دیگر یاد می کند.  

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان