به گزارش لنگرخبر، این فعالیت می تواند حضور در مساجد،تکایا، هیئت های مذهبی و مناسبت های گوناگون باشد، می تواند هم بصورت سخنرانی در بین ورزشکاران، دانشجویان، گروه های مختلف جامعه و بهر نحوی از آنها صورت بگیرد.

تکلیف کاندیداهایی نیز که بعنوان نماینده فعلی در مجلس حضور دارند نیز مشخص است و آنها نیز می بایست برای عقب نماندن از قافله، به شیوه های دیگر برای خود تبلیغ کنند.

اما فارغ از این موضوع که تبلیغات زودهنگام کاری درست ویا تخلف انتخاباتی به شمار می رود، گاه شاهد میباشیم برخی نامزدها به جای اینکه در صدد شناساندن خود و برنامه های خود به مردم باشند و برنامه و تفکر خود را برای مردم تشریح کنند، با تهمت و افترا سعی در سیاه نمایی کاندید رقیب خود را دارند و به  تخریب رقیب خود روی می آورند.

ورود به زندگی خصوصی نامزدها، تخریب و حمله به رقیب، ساختن القاب و برچسب ها، شایعه سازی ، طرح اتهامات نا صحیح درباره گذشته و یا خانواده یک نامزد و تلاش برای ایجاد دو قطبی کردن انتخاباتی از آفات رایجی است که این روزها بیشتر می شود.

نوع، شدت و حدت این تخریب ها در شهرهای مختلف گیلان زمین نیز متفاوت است، برای نمونه آستارا که از قبل و بعد پیروزی انقلاب 57 همواره یکی از شهرستان های سیاسی استان بوده، اغلب کاندیداهای احتمالی بجای ارایه برنامه های خود به مردم و تشریح دیدگاه ها و به ترازو گذاشتن سواد و عیار بینش خود از سیاست، به تخریب کاندیداهای برجسته و شاخص می پردازند.

برای نمونه با وجود اینکه چندین ماه به انتخابات مانده در جلسات انتخاباتی کاندیداتورهای احتمالی در آستارا، که اخیراً در آن شهرستان برگزار شد، متاسفانه برخی افراد بجای اینکه سعی کنند با ارائه برنامه های خود انگیزه شان را برای شرکت در انتخابات مطرح نمایند در صدد تخریب رقبایشان برآمده و معمولأ کسانی بیشتر مورد هدف این تخریب گری ها قرار می گیرند که بیش از سایرین با عملکرد و برنامه هایشان در جلب نظر مردم موفق تر و احتمال انتخاب اول مردم بوده، که در این راستا خصوصأ چند هفته اخیر  این کاندیداهای احتمالی جملگی بجای بیان عقاید و برنامه ها، به تخریب شاپور مرحبا (چهره ای محبوب، با نفوذ و مردمی و ولایتمدار، از نمایندگان اسبق آستارا با سابقه سه دوره حضور در مجلس و نامزد انتخابات مجلس دهم) پرداخته و از سویی دیگر با تلاش برای ایجاد شرایط ردصلاحیت مرحبا و شایعه سازی موضوع احتمال رد صلاحیت وی به دنبال منحرف کردن ذهن مردم در جهت فرار از مقام پاسخگویی و بیان اهدافشان می باشند که برای درک انحرافی بودن بحث تایید صلاحیت ها باید به این نکته بدیهی اشاره کنیم که بر اساس نص صریح قانون اساسی رد یا تایید کاندیداهای مجلس که نه زمان آن اکنون است صرفا در حیطه وظایف شورای محترم نگهبان است و لاغیر...

این بداخلاقی ها زیبنده کسی که می خواهد وظیفه قانونگذاری را بر عهده بگیرد و زبان گویای مردم حوزه انتخابیه خود باشد نبوده و نیست. این گونه رفتار ها (تخریب ، بی ادبی ها، هتاکی ها، شکستن حرمت ها و ...)  هیچ کدام در شأن یک انسان واقعی نیست و حرکتی ضدانسانی، غیراسلامی و به دور از فرهنگ و تمدن ایران می باشد.

لازم میدانیم دیدگاه مقام معظم رهبری را در رابطه با انتخابات و بداخلاقیهایی که صورت می گیرد را نیز یادآورشوم:

از بداخلاقیهای انتخاباتی باید بشدت پرهیز کنند؛ بدگویی کردن، اهانت کردن، تهمت زدن، برای عزیز کردن خود و یا نامزد مورد نظر خود، دیگران را و رقبا را در چشم مردم خوار کردن، اینها راهها و روشهای صحیح و اسلامی نیست. رقابت باید باشد؛ رقابت مثبت و پرشور، اما با رعایت موازین اخلاقی. 15/10/1386

نهایت امر ما به عرصه انتخاباتی سالم اعتقاد داریم و باید تلاش کنیم افرادی که قلب آنها برای نظام و اسلام و خدمت به مردم می‏تپد با توجه به این موضوع در عرصه رقابت حضور داشته باشند و کاندیداهای محترم نیز مطمئن باشند راه های بهتری از تخریب وجود دارد و اگر برنامه های درست، کارشناسی شده و مدوّن داشته باشند، مردم با شعور گیلان درک انتخاب گزینه صحیح را داشته و در آخرین ماه سال جاری ملت بزرگ گیلان با حضور پر رنگ و با شکوه خود و با انتخاب نمایندگان اصلح بار دیگر علاقمندی خود به نظام و انقلاب را نشان خواهند داد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان