به گزارش لنگرخبر ، فرهاد فلاح کریمی اظهار داشت: 536 تن چای سنواتی در اقصی نقاط گیلان که به مقصد ارومیه در حرکت بود کشف و ضبط شد.

وی افزود: در زمینه پرونده چای سنواتی 10 نفر در شهرهای آستارا, رودبار, صومعه سرا, دستگیر و بعد از تشکیل پرونده راهی مقامات قضایی شدند.

وی با بیان اینکه پلیس حافظ سلامت مردم است گفت: این افراد سودجو چای های سنواتی فاسد را از طریق غیرقانونی از انبارهای چای خارج می کردند و بعد از خارج کردن از استان و اضافه کردن اسانس به آن به عنوان چای خوب دوباره به چرخه تولید برمی گردانند.

فلاح کریمی با بیان اینکه تاکنون 1170 چای سنواتی از انبارهای چای استان خارج شده است گفت: نیمی از این محموله کشف شده و در صدد هستیم با رصد گلوگاه ها و مبادی خروجی استان بقیه این محموله را کشف و ضبط کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 50 هزار تن چای سنواتی در انبارهای استان گیلان وجود دارد که برای خروج این چای از انبارها نیاز به حضور نماینده سازمان چای و جهاد کشاورزی و پلمپ چای است و بدون این تشریفات قانونی محموله غیر قانونی است.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، چای خشکی که از تاریخ تولید آن بیش از سه سال گذشته باشد چای سنواتی گفته می شود و این چای غیرقابل مصرف است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان