به گزارش لنگرخبر، جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا به بهانه حمله موشکی به کمپ لیبرتی و هلاکت 19 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین، مجلس یادبود برگزار کردند.

به گزارش پایگاه «واشنگتن اگزماینر»، نمایندگان جمهوری خواه در این مراسم از دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا خواسته اند تلاشها برای جابه جایی اعضای این گروهک تروریستی را تسریع کند.

«تد پو»، که رئیس کمیته فرعی «تروریسم، اشاعه و بازرگانی» در کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا است در این مراسم یادبود که روز پنجشنبه برگزار شد خواستار برکناری مقام عراقی مسئول محافظت ار کمپ لیبرتی به دلیل حمله موشکی روز 29 اکتبر شد.

وی گفت: «وظیفه او محافظت از ساکنان (این کمپ) است و اگر او نمی تواند یا نمی خواهد این کار را انجام بدهد، باید کنار برود؛ عراق باید فردی را به جای او بگذارد که وظیفه محول شده اش را انجام بدهد تا امنیت ساکنان کمپ لیبرتی را تأمین کند.»

«پو» همچنین در این جلسه گفت که او و گروهی متشکل از نمایندگان هر دو حزب آمریکا، در ماه سپتامبر طی نامه ای به جان کری، وزیر خارجه آمریکا خواستار تأمین تجهیزات برای ساکنان اردوگاه کمپ لیبرتی شده اند.

روز پنجشنبه، 7 آبان گزارش شد دست کم 19 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین، بعد از شلیک 25 فروند موشک به هلاکت رسیده اند.

الیوت انگل، نماینده دموکرات ایالت نیویورک، در این نشست، ایران را به انجام این حمله موشکی متهم کرد و با تکرار اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا از دولت عراق خواست تجهیزات پزشکی در اختیار ساکنان کمپ لیبرتی قرار دهد.

اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس هم از دولت آمریکا خواست فرایند جابه جایی اعضای کمپ لیبرتی تسریع شود و آنها به اروپا انتقال داده شوند.

«چارلز شامر»،  سناتور ارشد آمریکا هم روز جمعه در بیانیه ای با کسانی که به گفته وی «قربانیان» این حمله موشکی هستند ابراز همدردی کرد و نوشت: «فکر و دعای من با تمامی قربانیان - و عزیزان - کسانی است که به طرزی غم انگیز کشته و زخمی شدند. از وزارت خارجه آمریکا و دولت عراق می خواهم تمام آنچه در توان دارند را برای یافتن و تنبیه مرتکبان این حمله انجام دهند.»

حمایت های نمایندگان کنگره آمریکا از اعضای این گروهک تروریستی در حالی ابراز می شود که آنها بارها دولت های کشورهای مختلف از جمله ایران را، بدون وجود شواهد مستند به حمایت از تروریسم متهم کرده اند.

با آنکه دولت آمریکا گروهک منافقین را از فهرست سازمان های تروریستی خارج کرده، رسانه های غربی، گاهاً با انتشار مقاله هایی، از فرهنگ مخوف مبتنی بر «کیش شخصیت» در این گروهک پرده برداشته اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان