به گزارش لنگرخبر، محمد حسن پور، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به مبحث اقتصاد فرهنگ و هنر گفت: در همه جای دنیا در هر کاری به چرخه اقتصادی آن نیز نگاه می شود.

وی  ادامه داد: اقتصاد فرهنگ و هنر و یا صنعت فرهنگ و هنر باعث شده تا تولید کیفی و انبوه شده و ضمن صادرات مطلوب، بازار مصرف خود را تعیین کند.

حسن پور با بیان اینکه صنعت فرهنگ، محصول فرهنگی، ایده و خلاقیت را به کالای فرهنگی تبدیل کرده و در سبد مصرف خانوار قرار می دهد افزود: امروزه تغییر فرهنگ، مبادله فرهنگ و رشد و اشاعه فرهنگی هم در بخش سخت افزاری و هم نرم افزاری از طریق صنعت فرهنگ اتفاق می افتد.

وی با تاکید بر اینکه باید سهم خود را در صنعت فرهنگ دنیا تعیین کنیم اذعان کرد: شهر رشت شهری فرهنگی است که سرانه مصرف فرهنگی آن بالاست و مردم استان رتبه خوبی در میزان مطالعه و استفاده از فضای فرهنگی دارند.

حسن پور به تعدد مراکز فرهنگی در رشت اشاره و اظهارکرد: این مراکز باید خوراک فرهنگی متناسب با ذائقه مردم و برای رشد و توسعه فرهنگی شهر تهیه کنند و خروجی این مراکز باید در یک نمایشگاه و جشنواره شناسانده شود.

وی از برگزاری جشنواره اقتصاد فرهنگ و هنر با هدف ارائه تولیدات فرهنگی هنری شهرستان رشت خبر داد و افزود: این جشنواره گام نخست برای شناساندن مراکز فرهنگی شهرستان و محصولاتشان به شهروندان است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: رونق اقتصاد فرهنگ و هنر ونهادینه سازی صنعت فرهنگ از اهداف این جشنواره است که مقرر شده سالی یکبار در رشت برگزار شود.

وی زمان برگزاری این جشنواره را در دهه فجر اعلام کرد و افزود: این جشنواره از 12 تا 16 بهمن در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) رشت برگزار می شود.

حسن پور خاطرنشان کرد: در ابن جشنواره محصولات فرهنگی و هنری مراکز فرهنگی استان در بخش های هنرهای تجسمی، موسیقی، هنرفیلمسازی و تئاتر، مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، صنعت چاپ، مجتمع دیجیتال و سایر بخش ها به نمایش در می آید.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان