متاسفانه برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای وصول مطالبات خود از مردم اقدام به استخدام شرخر می کنند و این افراد ضمن مراجعه به درب منزل افراد و یا محل کار آنان و با توسل به حربه آبروریزی اقدام به وصول مطالبات بانک ها می کنند!!

به گزارش لنگرنیوز به نقل از خزرآنلاین، متاسفانه چندی پیش بود که یکی از مسئولین بلندپایه خانه صنعت، معدن و تجارت با عنوان اینکه بانک ها شرخرها را برای دریافت معوقات به درب منازل مدیران واحدهای تولیدی روانه و مامور کرده اند، این امر را سبب نگرانی های فراوان دانست و از تشکل ها و مسئولان خواست تا نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

 

پیگیری های خبرنگار ما نیز حکایت از آن دارد برخی از بانک ها و بسیاری از موسسات مالی و اعتباری که اقدام به پرداخت وام با سود بالا می کنند،متاسفانه از این حربه برای وصول مطالبات خود استفاده می کنند. این در حالی است که بسیاری از این افراد وام گیرنده به دلیل مشکلات مالی فراوان قادر به بازپرداخت وام ها در سررسید های مقرر نشده اند.

 

گفته می شود برخی از این بانک ها با عقد قرارداد با موسسات حقوقی و دادن وعده اختصاص درصدی از این مطالبات به این موسسات در صورت وصول، پرونده مشتریان که شامل اطلاعات خصوصی افراد می شود را در اختیار آن ها قرار می دهند و آن ها هم با برقراری تماس با فرد بدهکار در بدترین ساعات شبانه روز و یا با مراجعه به درب منازل یا واحدهای کسب و کار و تولیدی افراد اقدام به ایجاد مزاحمت می کنند.

 

این فشارهای روحی و روانی از طرف بانک ها معمولا به افرادی وارد می شود که مقادیر نسبتا کمی به بانک بدهکارند و این در حالی است که به گفته استاندار گیلان مبالغ زیادی از این بدهی گیلان مربوط به کسانی است که در گیلان ساکن نیستند و حتی ایجاد اشتغال هم نداشته اند ولی با واسطه توانستند تسهیلات بالایی را از بانکها دریافت کنند و مبالغ دریافتی از بانک را هم پرداخت نکنند. افرادی که البته هیچوقت کسی هم مزاحمشان نمی شود!!

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان