به گزارش لنگرخبر، علیرضا زاکانی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان اصفهان گفت: وقتی راجع به ما و آمریکا صحبت می شود در حقیقت باید نسبت به شرایطی که داریم و همچنین پیشینه آن صحبت کنیم.

وی در ادامه افزود: نخست اینکه ما معتقدیم آمریکا دشمن حقیقت و عدالت است و دوماً به دنبال جهانی استثمار شده است و در مقابل او هرکه مخالفت کند برخورد خواهد کرد و ابایی از این ندارد که برخورد در چه سطحی باشد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: از طرفی ما انقلاب اسلامی و نگاه جهانی را دنبال می کنیم. اگر ایران اسلامی را الگو بسازیم، در همه عرصه ها می توانیم یک الگوی درست معرفی کنیم.

زاکانی در ادامه به بیان تفاوت های ایران و آمریکا قبل از انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: نکته سوم این است که ما کجائیم و آمریکا کجاست، آمریکا یک ابرقدرت بد که می توانست اثرات نقطه نظرات خود را در هر جای دنیا ببیند و ما ملتی استعمار زده بودیم که از همه ابعاد قله پیشرفت جهانی را نظاره گر بودیم. ملت ایران به واسطه اسلام و بصیرت بالا این انقلاب را به پیروزی رساند و الگو و نمونه شد.

وی ادامه داد: اما اکنون آمریکا دچار مشکل شده است و در داخل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد، ولی ایران تأثیرات منطقه ای و جهانی داشته و پیشرفت کرده است.

زاکانی افزود: آمریکایی ها 6 مرحله تقابل با ایران داشتند، مرحله اول تقابل سخت بود، مرحله دوم جنگ نرم و شبیخون فرهنگی بود که اذعان کردند ما در زمینه مقابله سخت در مقابل ایران شکست خوردیم و باید به سمت تغییر باورها و آنچه که این انقلاب را نگه داشته است برویم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرحله سوم انشقاق درون حکومت، مرحله چهارم ورود برای شکاف در بطن جامعه، مرحله پنجم ایجاد تحریم دقیق و هوشمند و مرحله ششم محصورسازی و درونی کردن انقلاب بوده است.

وی اظهار داشت: در ایران هر کاری کردند نتوانستند موفق شوند، در تمام این زمینه ها ما دچار هزینه شدیم، ولی آنها شکست خوردند.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: در زمینه تحریم ها قصد داشتند یک انقلاب از درون را شاهد باشند که نتوانستند و به اعتراف خودشان از یک سال قبل از ژنو تا یک سال بعد از آن، نفت ما به یک میزان فروش رفت، البته بعد از آن جنایتی کردند و قیمت نفت را به یک دوم کاهش دادند.

زاکانی با اشاره به بحث نفوذ، گفت: بحث نفوذ از اول انقلاب مورد بحث بوده و از همان اول یک موضوع اصلی بوده است، اما دلیل اینکه الان چگالی بیش تری در صحبت های مسئولان و رهبر انقلاب دارد، به خاطر این است که به یک خط تلاش اصلی تبدیل شده است.

وی افزود: طرف مقابل قصد دارد برجام را یک محور اصلی بگیرد و آن را مبنای هر آنچه که در طول این 38 سال به دست نیاورده اند، قرار دهند و گام به گام دنبال کنند.

نماینده مردم تهران دلیل دیگر پررنگ تر شدن بحث نفوذ در شرایط فعلی را این گونه تبیین کرد، نکته بعدی این تکرار به خاطر این است که ما دقت مان را بیش تر کنیم که چرا برخی ناراحت هستند که اگر نفوذی صورت گرفته، درمان شود و یا از نفوذهای آتی پیشگیری کنیم.

زاکانی بیان داشت: اگر کسی قرار باشد نفوذ کند، به جز برخی موارد امنیتی به عنوان فردی خدوم و زحمت کش ورود نمی کند، بلکه حتماً از جاهایی شروع می کند که بتواند اثرگذار و تصمیم ساز باشد.

وی ادامه داد: به دنبال این هستند باورهای مردم را تغییر دهند که با توجه به فشارهای مختلف مردم به یک مجموعه ناراضی و بعداً به یک مجموعه روی گردان تبدیل شوند و در این زمینه بیش ترین سرمایه گذاری را روی رسانه ها می کنند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در نفوذ کاری می کنند که مسئولان نیز اشتباهات محاسبه ای کنند و اولویت ها را در نظر نگیرند یا بالاتر از آن تصمیم سازی غلط می کنند به گونه ای که مسئولان بر اساس آن اشتباه کنند.

وی با بیان اینکه برخی کسانی را می بینیم که اول انقلاب یک جور حرف می زدند و الان جور دیگر، تصریح کرد: ممکن است بگوییم این افراد اوایل احساسی حرف می زدند، ولی الان واقعیت ها آنان را به این سو سوق داده که در این باره باید گفت، واقعیت ها در حقیقت تقویت کننده پیام انقلاب بودند.

زاکانی تأکید کرد: ما باید توجه کنیم که چه کسی حرف می زند و چه می گوید و به کجا برمی خورد.

وی تأکید کرد: در این کشور مشکلات متعددی وجود دارد، ولی دوای آنها در داخل کشور است و اگر کسی گرای غلط به خارج داد باید به او شک کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید همه متحد باشیم و قوای سه گانه به مردم خدمت کند. من تعجب می کنم چرا آقای رئیس جمهور اینقدر عصبی هستند. با عصبانیت که نمی شود کشور را اداره کرد.

رئیس کمیسیون ویژه برجام با اشاره به متن برجام تصریح کرد: آمریکا می گوید به گونه ای برجام را نوشته ایم که انگار برای دشمنان نوشته ایم و ما نیز که بررسی کردیم، دیدیم واقعاً همین گونه است. مثلاً اگر ما به تعهدات خود پایبند نباشیم، مشکلات و تحریم ها تشدید می شود، اما اگر آنها متعهد نباشند، ما باید به کجا پناه ببریم.

وی ادامه داد: ما این سؤال را پرسیدیم و گفتیم باید به چه کسی پناه ببریم که آقای عراقچی گفتند باید به خدا پناه ببریم.

زاکانی در پایان تصریح کرد: معتقدم برخی در کشور بحران زا و بحران زیست هستند و بحران ایجاد می کنند تا زندگی کنند. ما معتقدیم در جامعه باید صبر و حوصله بیش تر شود و چشم مان را باز کنیم تا نفوذ در عرصه های مختلف رقم نخورد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان