از رحلت آیت الله عباسی تاسف خوردم

۱۳۹۴/۰۸/۲۱ ۱۳:۰۹ چاپ کد خبر: 40118
حجت الاسلام والمسلمین حامد رنجبر ، شامگاه گذشته در مراسم دومین سالگرد رحلت آیت الله عباسی که در  مسجد گلشن شهرستان لنگرود  برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس فقید حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) ایشان را یک عالم ربانی، مدرس ، یک مدیر با تدبیر ، یک عالم عامل،روحانی متقی و یک محب و شیعه چهارده معصوم دانست.



امام جمعه سابق شهر لاهیجان با بیان اینکه یکی از دعوت های دیرینه در ادیان الهی دعوت به نماز است اظهار کرد:  هیچ انسان خداجویی بر روی این زمین پا نگذاشت مگر اینکه مامور به نماز بوده است.



وی نماز را شاه بیت دینداری دینداران دانست و افزود:تمامی پیامبران امر به نماز داشتند و در کتاب های آسمانی مسئله نماز به صراحت تاکید شده  است.



حجت الاسلام رنجبر معیار قبولی یک بنده در درگاه الهی را قبولی نماز او دانست و گفت :نماز  از  برنامه های تربیتی است که تمام ادیان داشته اند.



رنجبر با اشاره به اینکه اولین دستوری که با روش و برنامه به پیامبر اسلام امر شد نماز بوده است تصریح کرد : بحث نماز در قیامت یک شاخصه بسیار مهم است.



وی در بخشی از بیانات خود دو نکته مهم  در بحث تربیتی قرآن را  اصل نماز و عمل ظاهری به آن و اقامه نماز دانست.



حجت الاسلام رنجبر  با بیان اینکه عالی ترین درجه ای که به اهل نماز می دهند ، اقامه نماز است  افزود: کسانی که نماز را ترک می کنند در آخرت از زیانکاران خواهند بود.



وی در بخشی از بیانات خود تصریح کرد : اگر انسانی اهل اقامه نماز باشد و جامعه به او لبیک نگفت به تنهایی اقامه نماز می کند.



امام جمعه سابق لاهیجان با بیان اینکه اگر عالمی بخواهد اقامه نماز کند باید انابه کند ادامه داد: به اندازه دوستی سی ساله ای که با شخص مرحوم عباسی داشتم ایشان را اهل انابه دیدم.



رنجبر اظهار داشت : در دوران حضور کوتاه مرحوم عباسی در مدیریت حوزه علمیه بندرعباس ایشان در نقاط مختلف منطقه هرمزگان دنبال اهل علم بود تا با آنها پرواز کند و این نشان از اهل انابه بودن مرحوم عباسی بود.



حجت الاسلام و المسلمین رنجبر  گفت: به والله قسم  تاسفی که من از رحلت آقای عباسی خوردم یکی از دلایلش این بود که منطقه شما یک نماز از دست داده است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان