فیتیله فعلاً تعطیله !!

۱۳۹۴/۰۸/۲۱ ۱۱:۲۱ چاپ کد خبر: 40120
به گزارش لنگرخبر ، وبلاگ نویس و شاعر  لنگرودی در خصوص اتفاقات پیش آمده در برنامه فیتیله و حوادث پس از آن در برخی استان های کشور مطلبی را در وبلاگ خود منتشر کرده است.



به نام خدا



در خصوص آنچه در برنامه « فیتیله » اتّفاق افتاد، چون خودم این برنامه را دیدم، چند نکته به ذهنم می رسد که تقدیم می کنم:



این روزها فضای مجازی و برخی فضاهای حقیقی ( شهرهای آذری زبان ) به خاطر یک برنامه که البته قدمتی 24 ساله دارد آشفته شده امّا :



1- اگرچه شاید در برنامه مزبود اشتباهاتی صورت گرفته ( که آنهم برای شیرین کردن برنامه و رساندن پیام آن ـ یعنی خوب بودن مسواک زدن توسط بچه ها ـ بوده ) ولی به زعم من این برنامه ، تمسخر یک زبان و بالاتر از آن عمدی بودن این « تمسخر » ( اگر تازه آن را تمسخر بدانیم ! ) نبوده . به گونه ای که قشون کشی خیابانی را در پی داشته باشد !



2- قبلاً هم در همین برنامه در خصوص برخی باورهای دینی ما قصورهایی صورت گرفته و با آنکه تذکرات زیادی به سازندگان آن داده شده بوده ولی شاهد تکرار آن بودیم؛ مثلاً پوشیدن لباس زنانه توسط مردها که در فقه ما حرام است ولی کسی دست به شورش و تجمع نزد !!



3- به فرض « تمسخر » بودن این برنامه ، باید دقت داشت که این، یک برنامه تلویزیونی است که توسط یک گروه کوچک برنامه ساز تولید شده و ربطی به نظام و دولت ندارد . اگر واقعاً عمدی در کار بوده باید ( که البته نبوده ) باید عوامل این برنامه توبیخ شوند نه کارگزاران نظام !



چگونه در نظامی که رهبرش آذری زبان است به آذری زبانها اهانت شود آنوقت دشمنان ما مردم را به تجمع و گرفتن حق خود فرابخوانند !؟ ( دشمنان ما دلشان برای هم قومی های رهبرمان سوخته !!؟ )



4- از سیاستهای منفور دول استعمارگر اختلاف افکنی بین ملیتها مختلف مانند کُرد و ترک و بلوچ و گیل و مازنی و ... است . اینهمه لطیفه ای که خودمان برای خودمان می سازیم و در فضاهای مختلف نشر می دهیم را از یاد برده ایم !!؟ ( که از نقشه های زیرکانه دشمنان ما بوده ) در حالی که از آموزه های قرآن کریم است که « لایسخر قومٌ مِن قومٍ ... » ( هیچ قومی حق ندارد قوم دیگر را مسخره کند ! ) پس باید فررهنگ احترام به اقوام مختلف را نشر دهیم و خودمان به عنوان یک فرد مسلمان نهی از منکر را فراموش نکنیم



5- سئوال مهم این است : با وجود عذر خواهی رسمی بلندترین مقام صدا و سیما و سایر عوامل ( انتشار فیلم توسط عمو فیتیله ای ها در فضای مجازی و اعلان عمدی نبودن این کار و قصد تمسخر نداشتن و ... ) هدف برخی از تجمع اعتراض آمیز و درگیری و ... چیست ؟ .... اینها واقعاً به یک برنامه ایراد دارند !!؟ ... نمی شد این اعتراض با شیوه ای معقولانه تر انجام می شد ؟



پر واضح است که دستهایی در کار است که می خواهند از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام و ملت ما استفاده کنند و تأسف بارتر اینکه چرا برخی نادانسته در زمین دشمن بازی می کنند !؟ ... آنهم در آستانه انتخاباتی مهم !



5- همینکه می بینیم کسانی که دستشان تا مرفق به خون همین مردم ( و آذری زبانها ) رنگین است ( منافقان ) بیانیه می دهند و درخواست تجمع و ... می کنند به اصل موضوع باید پی برد . یقیناً تمام مردم با هر زبان و ملیتی از پخش چنین برنامه هایی ناراضی هستند و فرقی هم ندارد به کدام گروه از ملت منسجم ایران اهانت شود بنابراین باید دقت کرد که گول اشک تمساح  دشمنان را نخوریم و وحدت مان را حفظ کنیم که همه در یک کشور و با یک دین و آئین زندگی می کنیم



6- ما ملت قدر شناسی هستیم . نباید با یک اشتباه کارنامه 24 ساله یک برنامه را که با خنده هایمان خندیده و در غهما ریکمانبوده است را فراموش کنیم . مخصوصاً که برخی از سازندگان همین برنامه آذر زبان هستند .



ان شاء الله با دقتی که در آینده صورت خواهد گرفت از تکرار چنین مواردی که هزینه های سنگینی برای ملت و نظام ما دارد جلوگیری شود .



والسلام ( زین العابدین آذر ارجمند لنگرودی )
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان