برای احراز صلاحیت جای نگرانی نیست

۱۳۹۴/۰۸/۲۱ ۱۶:۰۵ چاپ کد خبر: 40138
به گزارش لنگرخبر، مهرداد لاهوتی بائوج با اشاره حواشی فراوان بررسی برجام در مجلس اظهار داشت: این مخالفان دو گروه بودند، گروهی از آنان واقعاً دلسوز بودند و دغدغه داشتند و نگران بودند و بخش دیگری را افراد سیاسی تشکیل می داد که نسبت به اراده نظام آگاهی داشتند٬ اما چون در جریان سیاسی مقابل دولت بودند سعی داشتند به هر شکلی به روند بررسی برجام آسیب وارد کنند که این کار درستی نبود.



وی با اشاره به اصل ۱۷۶ قانون اساسی، تاکید کرد: بنابر قانون اساسی وقتی شورای عالی امنیت باید در خصوص موضوعی مصوبه داشته باشد و این مصوبه باید به تایید رهبری برسد، مخالفت چه معنایی دارد و فکر می کنم این اقدامات نتیجه مثبتی نداشت.



نماینده مردم لنگرود اضافه کرد: هنوز هم برای همراهی مخالفان نظام با این پرونده دیر نشده است. البته ما نمی گوییم همه اهداف نظام تامین شد اما بی شک این مساله یکی از مهم ترین پیروزی های نظام جمهوری اسلامی ایران بود.



لاهوتی با اشاره به سوءاستفاده برخی جریان ها از «نفوذ» گفت: رهبری در این خصوص دغدغه هایی داشتند و تمامی این مسائل در مذاکرات مورد توجه قرار گرفته و لحظه به لحظه آن با نظارت شورای عالی امنیت ملی انجام شده است.



وی افزود: به هرحال هنگامی که صحبت از ولایت فقیه به میان می آید، همه باید مطیع باشند. شک نکنید، هم آن هایی که از رهبری و ولایت عقب می افتند و هم کسانی که جلو تر از رهبری حرکت می کنند، مرتکب اشتباه می شوند.



نماینده مردم لنگرود یادآور شد: در تمام کشورهای دنیا هنگامی که حزبی به قدرت می رسد، حزب رقیب تلاش می کند که در اداره کشور به حزب پیروز یاری برساند و ما هم باید این گونه رفتار کنیم. البته ما در کشورمان حزب نداریم اما وقتی یک جریان سیاسی در کشور به قدرت می رسد همه جریان های دیگر سیاسی باید به آن جریان یاری برسانند.



وی افزود: خواست مردم حل شدن مذاکرات هسته ای بود و همه باید در راستای مطالبه مردم با حفظ ارزش های انقلاب حرکت کنند.



لاهوتی در پاسخ به ارسال گزارش هایی خارج از مراجع چهارگانه به شورای نگهبان درخصوص تایید صلاحیت نامزد ها، اعلام کرد: هیچ جای نگرانی نیست و به عنوان نماینده ای که دو دوره در انتخابات آمدم و هر دو دوره در مرحله نخست با عدم احراز صلاحیت مواجه شدم، می گویم شورای نگهبان معیارهای منطقی و روشنی برای تایید صلاحیت ها دارند و هنگامی که با منطق روبرو شوند، می توان با گفت وگو با آنها مشلات را حل وفصل کرد.



وی افزود: نمایندگان نباید نگران ارسال چنین گزارش هایی باشند. شورای نگهبان متشکل از ۶ فقیه عادل و ۶ حقوقدان است و باتوجه به این که هر بار پس از ردصلاحیت به دلیل همین گزارش ها، وفق به متقاعد کردن شورای نگهبان با استدلال های منطقی شدم، فکر می کنم جای نگرانی نباشد، چرا که شورای نگهبان را نهاد منصفی می دانم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان