رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود در گفت و گو با خبرنگار لنگر خبر، با اشاره به برگزاری 17 ویژه برنامه در هفته کتابخوانی، گفت : برگزاری همایش نشست کتابخوان و مراسم تجلیل از بهترین ها در حوزه کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، مسابقه مکتوب فرهنگی، طرح عضویت رایگان، طرح اهدای کتاب و زنگ کتابخوانی از جمله برنامه ها در این هفته است.



فاطمه اسماعیل پور با اشاره به برگزاری همایش تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوان، گفت : این همایش به جهت آشنایی عموم مردم با فلسفه کتاب و شناخت آداب و رسوم برنامه ریزی شده که 1 آذر ماه جاری در کانون زینبیه لنگرود برگزار می گردد.



وی اظهار کرد : در این همایش کتاب های خوانده شده توسط اهالی رسانه، نویسندگان و فعالین حوزه کتاب توسط 12 نفر از برگزیدگان به اشتراک گذاری و توضیح داده میشود.



اسماعیل پور از طرح اهدا کتاب توسط مردم در هفته کتاب و در طول سال خبر داد و اضافه کرد : در یک ماه گذشته حدود 200 جلد کتاب به کتابخانه لنگرود اهدا شده است.



رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود گفت : به دلیل کمبود فضای مطالعه و کمبود مخزن کتب در کتابخانه لنگرود، مراجعه کنندگان با محدودیت هایی رو برو میشدند که در این راستا طرح توسعه فضای مطالعه و افزایش تعدا مخزن کتاب ها انجام شده که به همراه بخش ویژه کودک در هفته کتاب و کتابخوانی افتتاح میشود.



فاطمه اسماعیل پور بودجه لازم برای پروژه طرح توسعه طبقه دوم کتابخانه لنگرود را 1 میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرد، و افزود : جهت استفاده راحت تر مطالعه کنندگان و اعضای کتابخانه لنگرود، بخشی به عنوان کافی نت در نظر گرفته شده است که استفاده کافی نت کتابخانه برای عموم آزاد است و شامل تخفیف نیز می باشد.



وی از برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با تخفیف 15 درصد در کتابخانه لنگرود خبر داد و اظهار کرد : هدف کتابخانه کمک به بالابردن سطح آگاهی عمومی در زمینه های مختلف، تقویت روحیه تحقیق در افراد و کشف خلاقیت ها و استعداد ها است.



اسماعیل پور با بیان اینکه لنگرود دارای 4 کتابخانه شمس گیلانی در لنگرود، امام علی (ع) اطاقور، حضورت زهرا(س) کومله و علامه طباطبائی شلمان است، افزود : شهرستان لنگرود دارای 43 هزار و 80 نسخه کتاب از مجموع منابع است که طبق آمار ثبت شده رسمی بیش از 3500 عضو فعال عضو کتابخانه های شهرستان هستند.



رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود از طرح عضویت رایگان در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت : پیش بینی می شود با توجه به افزایش مکان مطالعه و افزایش کتاب ها با افزایش سه برابری افراد جهت عضویت و استفاده از فضای کتابخانه روبرو شویم.



وی از برگزاری همایش علمی انجمن کتابداران ایران در آذر ماه خبر داد و اظهار کرد : آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی ویژه دانشجویان از اهداف این همایش است که دانشجویان بتوانند با روش های پایان نامه ها آشنایی بهتر و بیشتر پیدا کنند.



اسماعیل پور با بیان اینکه عضو کتابخانه عمومی شمس لنگرودی به عنوان کتابخوان ویژه بزرگسال در استان انتخاب و از سوی استاندار شد، اضافه کرد : فاطمه رصدی اعتماد 91 ساله، رکورددار کتابخوان است که به دلیل کهولت سن و علاقه زیادش به مطالعه، پرستار خود را برای امانت کتاب به کتابخانه ارسال می کند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان