به گزارش لنگرخبر و به نقل از خزر، چندی پیش بود که یکی از سایت های خبری استان در گفتگویی با سعید آگشته از وی به عنوان یک کارشناس اقتصاد مسکن نام برد و از قول وی به تبیین سیاست های کلان اقتصادی کشور پرداخت! در همین راستا گزارشی در خروجی سایت قرار گرفت که یک سوال را مطرح می کرد. آیا دلیل اطلاق چنین القابی به آگشته، تلاشی برای به دست آوردن اقناع فکری شهروندان لاهیجان مبنی بر اینکه آگشته هم شهرداری در حد و اندازه کحالی است، می باشد؟(اینجا را بخوانید)

ابراهیم مهربان سخنگوی شورای شهر لاهیجان اما در گفتگویی نه تنها آگشته را کارشناس اقتصاد مسکن دانست بلکه وی را یک مدیر بین المللی و دبیر یکی از دوایر سازمان ملل متحد خواند.

در همین راستا یکی از کارشناسان دفتر سازمان ملل متحد در ایران در گفتگو با خبرنگار خزر، با بیان اینکه اصلا چنین چیزی صحت ندارد، گفت: " آقای دکتر دورودی، خانم نگار گرامی و آقای دکتر رنجبر از فعالان سازمان ملل متحد در ایران بوده و بقیه فعالان غیرایرانی هستند و باید از ایشان دقیق پرسید ادعایشان در خصوص ریاست یکی از دوایر سازمان ملل چیست؟ اصلا چنین ادعایی مشکوک بوده و ما دبیر دایره سازمان ملل نداریم!"

این اظهارات کافی بود تا خبرنگار خزر، در گفتگویی با ابراهیم مهربان ضمن بازگو نمودن اظهارات کارشناس سازمان ملل متحد در این خصوص، عنوان کامل پست مورد ادعای وی در خصوص فعالیت آگشته در سازمان ملل را جویا شود. مهربان با بیان اینکه آگشته رییس یکی از ارکان سازمان ملل و نه دوایر آن بوده، گفت: "شهردار لاهیجان رییس دبیرخانه بهترین عملکرد مجمع جهانی شهرهای اسلامی که زیر نظر unhabitat (سازمان اسکان بشر ملل) است، می باشد که هبیتات یکی از ارکان سازمان ملل متحد به حساب می آید"

هر چند مهربان ادعا می کند که آگشته رئیس دبیرخانه ای است که این دبیر خانه زیر مجموعه سازمان اسکان بشر ملل بوده و این سازمان اسکان بشر ملل هم زیر مجموعه سازمان ملل متحد است اما رئیس دفتر سازمان اسکان بشر ملل در ایران این ادعا را قویا رد می کند!

وی در قسمتی از گفتگوی خود با خبرنگار خزر، می گوید: "تا آن جا که بنده اطلاع دارم تشکیلاتی با این نام است که در نایروبی(پایتخت کنیا) با بخشی از هبیتات تفاهم نامه ای را امضا کرده است"

وی با بیان اینکه مگر هر تشکیلاتی که با هبیتات تفاهنامه امضا کند، زیر مجموعه آن محسوب می شود، می افزاید: "اصلا چنین چیزی صحت ندارد که اگر تفاهم نامه ای با هبیتات منعقد شد پس تشکیلات فوق زیر مجموعه سازمان ملل محسوب می شود!! اگر کسی هم ادعایی در خصوص ریاست بر زیرمجموعه ای از هبیتات و به تبع آن سازمان ملل دارد، بیاید حکم آن را با مهر و امضای دبیر کل سازمان ملل منتشر نماید و شما هم یک نسخه از آن را برای بنده بفرستید!!"

با توجه به توضیحات فوق قضاوت در خصوص صحت ادعاها درباره ریاست شهردار لاهیجان بر یکی از دوایر سازمان ملل بر عهده خوانندگان باشد!! البته این سوال هم همچنان به قوت خود باقی است، آیا دلیل اطلاق چنین القابی به آگشته، تلاشی برای به دست آوردن اقناع فکری شهروندان لاهیجان مبنی بر اینکه آگشته هم شهرداری در حد و اندازه کحالی است، می باشد؟

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان