به گزارش لنگرخبر،سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز دوشنبه(52 آبان) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد با بیان اینکه نظریه مبنایی یا دکترین نظام سلطه برای تسلط بر جهان غلبه دادن منطق قدرت بر جریان امور است، اظهار داشت: آنها می خواهند جهان با سلسله مراتبی از قدرت ساخته شود و مناسبات بین ملت ها و دولت ها مفاهیمی نظیر آزادی و سرنوشت ملت ها و عدالت جهانی در پرتو این ساختار قرار گیرد.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه در چنین جهانی حق با کسی است که قدرتمندتر است، یادآور شد: این منطق، منطق غرب برای سلطه در جهان است و پروژه های ملت سازی آمریکایی ها اساسا بر این مبنا استوار است که ساختمان شخصیت و هویت ملت ها توسط آنها به تصویر کشیده شود و همگان همانطور بیندیشند و ببینند که آنها می خواهند و عدالت آنطور معنا شود که آنها تصویر می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بر همین اساس افزود: در چنین منطقی مبارزه ملت مظلوم فلسطین برای دستیابی به حقوق از دست رفته، تروریسم معنا می شود و کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی دفاع مشروع است،بنابراین وقتی منطق غلبه قدرت حاکم باشد واژه ها این طور معنا می شوند.

وی تصریح کرد: ناامنی از منظر غرب چیزی است که در آنجا معنا پیدا می کند و دموکراسی مفهومی متعلق به غرب است و جهان غیرغرب باید توسط مهره های دیکتاتوری که حافظ منافع غرب است، اداره شوند.

سردار سلامی با اشاره به کشتار جمعی مردم در ویتنام، هیروشیما و ناکازاکی توسط بمب های آمریکایی آن را یک مفهوم عادی و رایج در تحولات بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سایر کشورها نمی توانند از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کنند و این جهانی است که غرب آن را توصیف می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: در مقابل این منطق امام بزرگ ما با انقلاب خود آمدند تا این روند، این نظام کهن و قدرت های ستمگر را بشکنند و قدرت را تحت فرمان عدالت، آزادی و استقلال قرار دهند.

وی با بیان اینکه بیان انقلاب اسلامی این است که به جای اینکه حق با قدرتمند باشد، قدرت باید از آن کسی باشد که بر حق است، اظهار داشت: این به معنای زیر و رو کردن تعاریف و اندیشه هایی است که می خواهد جهان را از افق غرب اداره کند.

سردار سلامی ادامه داد: وقتی این دو منطق مقابل یکدیگر قرار می گیرند و امام این تفکر را نه در ساحت خیال بلکه به شکل واقعیت های جاری تبدیل می کنند و اسلام را به متن زندگی اجتماعی و سیاسی وارد می کنند، یک آرایش فشرده جهانی در مقابل این انقلاب شکل می گیرد و این مقابله و تعارض جنبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و رسانه ای به خود می گیرد.

سردار سلامی تصریح کرد: آنها روزی برای تغییر نقشه ژئوپلتیک جهان به ویژه در جهان اسلام را دنبال می کردند، آمریکا و شرکای آن برای تضعیف، تجزیه، تخریب و عقب مانده نگه داشتن ملت ها تلاش می کردند اما انقلاب اسلامی یک به هم پیوستگی در جهان اسلام برای تشکیل پیکر امت واحده را شکل داده است لذا این دو روند متضاد نشاندهنده منازعه انقلاب اسلامی و نظام سلطه است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما برای مقابله با این ائتلاف جهانی قدرت نیازمند قدرتمندتر شدن هستیم و با ضعف نمی توانیم بر دنیای استکبار غلبه کنیم، خاطرنشان کرد: فاصله فیزیکی قدرت در این زمینه قابل توجیه نیست؛ ما در فضای نابرابری از فیزیک قدرت به سر می بریم اما باید ببینیم چگونه باید موازنه جهانی را تغییر داد.

وی با تاکید بر اینکه قطب جدیدی در جهان ظهور کرده که در ساحت ژئوپلتیک و تنگ کردن فضای تنفس قدرت ها عمل می کند، افزود: این قطب جدید در عرصه امنیتی میدان ابتکار عملیات را از قدرت های بزرگ گرفته و ابتکار عمل میدانی را در فضای امنیتی و نظامی از مدار قدرت خارج کرده و مبدع تحولات سیاسی نوین شده است.

سردار سلامی با طرح این پرسش که این چه قدرتی است که می تواند جبران گر موازنه قدرت در ساحت فیزیکی و معکوس کردن روند موازنه قدرت باشد، گفت:آنچه انقلاب اسلامی برای این کار به صحنه آورد عنصر قدرت ملت ها، مفاهیم بعدناپذیر، قابل توسعه و قابل گسترش و غیر ساکن است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: ما همان ملت قبل از انقلاب با همان جغرافیا هستیم اما چرا آن موقع به عنوان جغرافیای منفصل غرب تلقی می شدیم اما امروز قطب جدید قدرت در منطقه و در آینده ای نزدیک در جهان هستیم؟

وی در پاسخ به این سؤال به هویت بخشی و شخصیت سازی از سوی حضرت امام اشاره کرد و ادامه داد: امام (ره) هویت، شخصیت، عمق تفکر، وسعت دید، اهداف و آرمان های ملت ایران را تغییر داد و تکیه گاه اصلی قدرت ما رهبری بود که با مدل ولایت فقیه توانست از این ملت یک شخصیت عاشورایی با آرمان های انقلابی و اهداف بزرگ که شوکت قدرت های بزرگ را کوچک می شمارند، بسازد.

سردار سلامی اسلام و عاشورا را نماد اصلی حجت، جوشش و حرکت انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: ما توانستیم تمرکز استراتژیک دشمن بر خود را به تفرقه تبدیل کنیم چرا که در اوایل انقلاب تمرکز دشمن در درون کشور ما متمرکز بود اما امروز این ما هستیم که دشمن را در میدان های وسیع دور و نزدیک درگیر کرده ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا در معکوس کردن روند پیشروی انقلاب اسلامی شکست خورده است، گفت: تحمیل جنگ نتوانست ملت ایران را از آرمان های خود دور کند و این یک شکست برای استکبار و پیروزی برای ما بود.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا نتوانسته امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین کند، به 4 شکست رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا نتوانست از شکست رژیم صهیونیستی در 4 جنگ در مقابل نهال هایی که با اندیشه انقلاب اسلامی شکل گرفته بود جلوگیری کنند، آنها نتوانستند نقشه راه خود را برای نوسازی سیاسی خاورمیانه به اتمام برسانند.

سردار سلامی تصریح کرد: پروژه های آمریکا برای ملت سازی در جهان اسلام با شکست مواجه شده است و آنها نتوانستند از بیداری اسلامی جلوگیری کنند، آمریکا نتوانسته با تحریم و محاصره اراده ملت را متزلزل کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه آمریکا حتی نتوانسته در سوریه تغییر سیاسی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: آنها برای اولین بار گفتند که می خواهند در سوریه مداخله نظامی کنند اما منصرف شدند، در عراق و افغانستان هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و برای اولین بار آمریکایی که همیشه دیگران هزینه می کردند تا آنها بهره مند شوند دچار فرسایش تدریجی قدرت شد و آنها هزینه کردند اما انقلاب اسلامی متنفع شد.

وی ادامه داد: وقتی آمریکا عراق را تخلیه کرد نظریه پردازان گفتند آمریکا با دست خود انقلاب اسلامی را در منطقه حاکم کردند، ظرفیت های مکمل انقلاب در بیرون امروز میدان غلبه قدرت های خارجی در جهان اسلام را سد کرده است که این نشان می دهد وقتی پایه های یک قدرت درون زا، لایزال و بی انتها باشد که از منطق وحی سرچشمه می گیرد می تواند به تدریج یک جغرافیای به هم پیوسته گسترده عملیاتی را ایجاد کند.

سردار سلامی تاکید کرد:امروز از نوار غزه در شرق مدیترانه تا لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن یک جغرافیای مقاومت شکل گرفته که در آن صاحب قدرت هستیم؛ ظرفیت هایی که کاملا می تواند تحولات میدانی را مدیریت کند در این مناطق شکل گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: بنابراین می بینیم وقتی دامنه قدرت ما بر اساس آموزه های وحی بر مبنای توجه به مستضعفین و مظلومین باشد به شاکله عظیمی از قدرت می رسیم که آرزوهای دوردست دشمن را به یک رویای دست نایافتنی تبدیل می کند.

وی با بیان اینکه ما درک کردیم که قدرتمند شدنمان بسیار ساده و سهل تر از چیزی است که فکر می کردیم، افزود: شتاب رشد قدرت دفاعی ما منطبق با نیازهای ماست و نرخ رشد تولید قدرت دفاعی ما به روز شده است و 24 ساعته در حال تولید قدرت جدید هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آنقدر آزمایش ها و دستاوردهای دفاعی ما زیاد شده که برای جلوگیری از امنیتی شدن فضای افکارعمومی از انتشار آن خودداری می کنیم.

سردار سلامی با بیان اینکه مدیریت میدان عملیات درمنطقه توسط ایران صورت می گیرد یادآور شد: اگر روزگاری یک موشک کوتاه برد را آزمایش می کردیم و این برای ما شگفت انگیز بود امروز دیگر موشک های دوربرد را که تا آن سوی مرزها را با دقت بالا و خطای کم مورد اصابت قرار می دهد آزمایش می کنیم برای ما شگفت انگیز نیست و امروز وقتی پهپادهای ما می تواند تا 3 هزار کیلومتر شعاع عملیاتی داشته باشد و عملیات تهاجمی انجام دهد برای ما شگفت انگیز نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر در گذشته به ما پیشنهاد فروش سلاح مدرن می دادند و این برای ما جذاب بود امروز اگر بهترین پیشنهادات را هم بدهند جذابیتی ندارد چرا که آنچه آنها دارند ما مشابه آن و در برخی حوزه ها بهتر از آن را داریم.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار قدرت دشمن کاهش یافته و ما دشمن را به یک بازیگر عادی و گاهی حاشیه نشین تبدیل کرده ایم، گفت: هواداران ما مانند یک قطب قدرت عمل می کنند.

سردار سلامی در پایان با بیان اینکه ما درباره دشمن آنگونه فکر می کنیم که قرآن به ما می گوید، خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید اگر همه دشمنان جمع شوند نمی توانند یک پشه بیافرینند و این نگاهی است که رهبری و امام از مفهوم قدرت در چشم ما جاری کرده اند. از این رو قدرت ما جوشان، در حال تصاعد و در حال تغییر میدان موازنه است و این مسیر انشاءالله ادامه خواهد داشت.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان