انصاری اضافه کرد : شهرداری یک نهاد کاملا مردمی است و جلسات هم اندیشی با اهل رسانه ، یک کانال ارتباط مردمی به شمار می رود و رسانه ها وامدار مسئولین نیستند و رسانه می تواند به واسطه مطالبه گری از مسئولین ، حق همشهریان را به دست آورد.

به گزارش لنگرنیوز ، مهندس رحمان انصاری شامگاه سه شنبه (6اسفند) در سومین نشست با اصحاب رسانه گفت : لنگرود مثل همه شهرهای شمالی و ساحلی پذیرای مهمانان نوروزی خواهد بود و شهرداری باتوجه به مسئولیتی که دارد ستادی را در زمینه فضای سبز و اماکن تفریحی تشکیل داده است تا به صورت برنامه ریزی شده به مهمانان نوروزی خدمات ارائه شود.

 

شهردار لنگرود اظهار کرد : در ایام نوروز مکان هایی برای اطلاع رسانی مسافران در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شده است و در شبانه روز به مدت 20 ساعت مشغول به کار هستند تا بتوانند مسافران را با مکان های مناسب برای استراحت و تفریح گاه های شهرستان آشنا کنند.

 

وی افزود : طبق جلسه ای که با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنگرود انجام شد تیمی حفاظتی برای ایجاد امنیت و آسایش مسافران و مکان های اسکان در نظر گرفته شده است.

 

رحمان انصاری در خصوص مصادف شدن عید نوروز با ایام فاطمیه افزود : فاطمیه ایامی است که معنویت و کرامت حضرت زهرا (س) را به همراه دارد و اساس خلقت و آفرینش انسان در بعد معنوی به واسطه زهرای مرضیه است.

 

وی گفت : ما اگر در نظام مدیریتی عرضه و لیاقت داشته باشیم که بتوانیم تنویر افکار زهرای مرضیه (س) را در جامعه مطرح و اجرا کنیم رالت بزرگی را انجام داده ایم.

 

شهردار لنگرود اظهار کرد : کارشناسان فرهنگی و روابط عمومی شهرداری همان طوری که در ایام عید و مناسب های دیگر فعالیت می کنند در ایام فاطمیه که در عید نوروز 1392 قرار گرفته است کار خود را انجام خواهند داد.

 

وی در خصوص لکه های ایجاد شده بعد از بارش برف در لنگرود گفت : از 5 اسفند ماه 5 اکیپ در 5 نقطه شهر لکه گیری جاده ها و خیابان ها را آغاز کرده اند و روکش گیری تا سقف 3 هزار تن در شهر و روستاهای لنگرود انجام می گیرد که مجوز این کار نیز توسط شورای اسلامی لنگرود به تایید رسیده است.

 

انصاری در خصوص ایجاد پارکینگ در سطح شهر گفت : در سه ماه اخیر از فعالیت بنده 5 پارکینگ عمومی افتتاح گردید و بنا داریم تا تابستان 1393 ، 3 پارکینگ دیگر را نیز برای استفاده عموم مردم به بهره برداری برسانیم.

 

شهردار لنگرود افزود : 4 وسیله حمل خودرو از اول سال آغاز به کار میکنند تا با رانندگانی که به تابلوهای رانندگی توجهی نمی کنند و خودرو خود را در مکان های ممنوعه پارک می کنند برخورد شود و خودرو های متخلف به پارکینگ هدایت می شود.

 

وی در خصوص عدم وجود مکان های برای تردد جانبازان و معلولین اضافه کرد : پیمانکاری در نظر گرفته شده است که راه ها و مسیر هایی را برای تردد جانبازان و معلولین و برای پارک خودروهای آن ها در سطح شهر برای رفاه بیشتر این قشر محروم ایجاد کند.

 

مهندس رحمان انصاری اضافه کرد : طبق برنامه ریزی ها در نظر داریم تا به صورت ماهانه در یک محل به همراه شورای شهر لنگرود حضور داشته باشیم و قصد داریم تا با انتخاب شهردار محله خدمات بهتری را برای شهروندان محلات و حتی شهرستان ارائه دهیم.

 

شهردار لنگرود در خصوص بافت ها فرسوده و قدیمی لنگرود افزود : در این خصوص ستادی با نام ستاد بازسازی ئ نوسازی را ایجاد کردیه ایم که سه طرح برای این ستاد در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت : در طرح اول منازل مسکونی که در حریم راه قرار دارند تشویق می شوند تا عقب نشینی کنند و پروانه مجدد برای ساخت برای آنان صادر می گردد و هزینه زمین عقب نشینی شده هم به آنان پرداخت می شود.

 

انصاری افزود : در طرح دوم کسانی که تمایل به عقب نشینی ندارند شهردای پیشنهاد مشارکت در ساخت با صاحب زمین را می دهد و در طرح سوم اگر شهروند تمکن مالی نداشته باشد شهرداری می تواند آن منزل را از صاحب ملک خریداری کند.

 

شهردار لنگرود در خصوص جمع آوری کسوسک های مطبوعاتی در سطح شهر بیان کرد : کیوسک هایی که رسالت مطبوعاتی را دارا هستند شهرداری با آنان مشارکت می کند ولی کیوسک هایی که به جای کار مطبوعاتی کارهایی دیگری هچون فروش مواد غیر بهداشتی و اغذیه دیگر که موجب فضای غیر بهداشتی و آلودگی در شهر می شود جمع آوری خواهد شد.

وی در خصوص جلسات ماهانه شهردار با اصحاب رسانه و اهمیت رسانه و مطبوعات اظهار کرد : رسانه بهترین مکان برای اشائه اخلاق و فرهنگ است و لنگرود شهری فرهنگی است که در زمینه های فقهی و علمی صاحب اثر است .

 

انصاری اضافه کرد : شهرداری یک نهاد کاملا مردمی است و جلسات هم اندیشی با اهل رسانه ، یک کانال ارتباط مردمی به شمار می رود و رسانه ها وامدار مسئولین نیستند و رسانه می تواند به واسطه مطالبه گری از مسئولین ، حق همشهریان را به دست آورد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان