انتشار 378 عنوان کتاب در گیلان

۱۳۹۴/۰۸/۲۶ ۰۹:۴۹ چاپ کد خبر: 40421
به گزارش لنگرخبر، فیروز فاضلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب گیلان و اهمیت کتاب اظهار کرد: هزاران عبارت درباره کتاب در منابع ما وجود دارد.

وی به وجود آرامش در کتاب و اهل قلم اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم آرامش اهل قلم را در جامعه درونی کنیم و آنها که با کتاب زندگی می کنند دارای آرامش شوند.

فاضلی با بیان اینکه 255 مرتبه کلمه کتاب در قرآن آمده است، تصریح کرد: در تمام موارد کلمه کتاب با «بخوان» آغاز می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جایگاه کتاب را ویژه خواند و اضافه کرد: انسان ها باید حس کنند و «حس» کتاب خواندن برای ما ارزش است.

وی تعداد ناشران گیلان در 6 ماه نخست امسال را 138 نفر عنوان کرد و ادامه داد: در گیلان 35 ناشر فعال است و تعداد ناشران مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 61 درصد رشد دارد.

فاضلی از انتشار 378 عنوان کتاب در نیمه نخست امسال در گیلان خبر داد و افزود: امسال 529 هزار جلد کتاب در استان منتشر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به انتشار 109 عنوان کتاب کودک و نوجوان در 6 ماه نخست امسال در استان اشاره کرد و یادآور شد: در نیمه نخست امسال، 362 عنوان کتاب در گیلان تألیف شده که نسبت به سال گذشته 61 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه گیلان 453 نفر مؤلف دارد، خاطرنشان کرد: تعداد مؤلفان گیلان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد رشد دارد.

فاضلی بر هزینه کردن برای فرهنگ تأکید کرد و با بیان اینکه گیلان جزء پنج استان کشور در انتشار کتاب از ابتدا تا انتها است، گفت: تمام مراحل انتشار کتاب در گیلان انجام می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان