به گزارش لنگرخبر؛ آیت الله مکارم شیرازی رسما سخنان امروز سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد پیرامون کسالت آیت الله مکارم شیرازی که باعث عدم دیدار وزیر ارشاد با ایشان در روز پنجشنبه هفته گذشته شد را صراحتا تکذیب کرد. بر اساس این گزارش، صبح امروز حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره عدم دیدار وزیر ارشاد با آیت الله مکارم شیرازی طی سفر به قم گفته بود: وزیر ارشاد ارتباط خوبی با حوزه و مراجع عظام تقلید دارند و همیشه تعامل میانشان برقرار بوده است و ایشان تاکنون در طول دولت یازدهم هم با بزرگان حوزه دیدار داشته اند. در سفر اخیر هم با تعدادی از مراجع دیدار داشتند که ملاقات های خوب و ارزشمندی بوده که نتایج خوبی را هم در پی داشت اکثریت مراجع عظام از اقدامات مثبت وزارت ارشاد حمایت کردند و در عین حال توصیه هایی را که لازم بود را ارائه کردند و جناب جنتی هم گزارش های خوبی به مراجع ارائه دادند. سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون درنظر گرفتن دیدار محمدجواد ظریف در همان روز با آیت الله مکارم شیرازی در ادعایی عجیب اظهار داشت: این که با بعضی از مراجع ملاقات نداشتند به دلیل برنامه ریزی از قبل این دفاتر بوده است. کسالت آیت الله مکارم شیرازی دلیل عدم دیدار ایشان با وزیر ارشاد بود و بحث اینکه آیت الله مکارم ایشان را نپذیرفتند مطرح نبوده است. وزیر امور خارجه نیز روز پنج شنبه به دیدار آیت الله مکارم شیرازی رفته بود، نوش آبادی درباره این دیدار نیز گفت: این دو ملاقات همزمان نبوده است و گاهی ممکن است انسان در یک زمان حالش خوب باشد و یک ساعت بعد کسالت داشته باشد، در این مورد اگر بحث دیگری بوده، بی اطلاع هستم فقط می دانم این دو دیدار همزمان باهم نبوده است.

این سخنان در حالی امروز در نشست سخنگوی وزارت ارشاد رسانه ای شد که بلافاصله فرزند  آیت الله مکارم شیرازی به آن واکنش نشان داده و اینگونه توضیح می دهد که:«نه کتبا و نه شفاها از سوی دفتر ایشان(وزیر ارشاد) از ما درخواست وقت برای ملاقات نشده بود، ولی اگر درخواستی هم می شد آقا قبول نمی کردند هرچند این درخواست انجام نشده بود.»

حجت الاسلام مسعود مکارم شیرازی فرزند این مرجع تقلید در ادامه توضیحات تصریح می کند، درخواست ملاقاتی نشده است. وی پیرامون دیدار آیت الله مکارم شیرازی در همان روز (پنجشنبه ۲۱ آبان ماه ) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان توضیح می دهد: بله {آیت الله مکارم شیرازی} همان روز با آقای ظریف دیدار کرده اند و صحبت های عمومی و خصوصی هم داشته اند اگر کسالت داشته اند با وزیر امورخارجه دیدار نمی کردند.

وی پیرامون مواردی که آیت الله مکارم نسبت به آنها گلایه مند هستند گفت: مشکلاتی راجع به کتاب هایی که اجازه چاپ گرفته اند و تک خوانی زن ها و موارد دیگر از جمله این موضوعات است.

این گزارش اضافه می کند هفته گذشته علی جنتی وزیر ارشاد اسلامی طی سفر به قم با برخی مراجع تقلید دیدار کرده بود که از آن جمله می توان به دیدار با آیت الله وحید خراسانی، علوی گرگانی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی و شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران ، شبیری زنجانی اشاره کرد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان