به گزارش لنگرخبر ، منصور هادی پور  در نخستین جلسه انجمن میراث فرهنگی بخش پره سر  اظهار کرد: میراث فرهنگی از تاریخ گذشته برای ما به امانت گذاشته شده و برای حفظ فرهنگ و تمدن کشور باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی میراث، فرهنگ و تمدن گذشته را چراغ روشنی برای بهره گیری از تاریخ، فرهنگ و تمدن کهن جامعه عنوان کرد و افزود: تاریخ و فرهنگ گذشته آینده ای روشن و آبادتر برای جامعه ترسیم می کند.

هادی پور با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واحدی تازه تأسیس در رضوانشهر است، تصریح کرد: بدنه کارشناسی اداره مذکور از قدمت بالایی در کشور برخوردار است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رضوانشهر خواستار حمایت مسئولان از این اداره در شهرستان شد و بیان کرد: حفاظت و پاسداری از آثار فرهنگی و تاریخی تنها به عهده میراث فرهنگی نیست و تمام نهادها و دستگاه های فرهنگی باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی به ماده 13 آیین نامه دهیاران اشاره کرد و گفت: بخشی از اعتبارات عمرانی دهیاری ها باید به حفاظت از آثار فرهنگی اختصاص داده شود.

هادی پور با اشاره به اینکه آثار تاریخی از گذشتگان به ما رسیده است، خاطرنشان کرد: نگه داری از آثار تاریخی به عهده تمام افراد جامعه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رضوانشهر از برگزاری نخستین نشست تخصصی باستان شناسی در 25 آذر ماه امسال در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: امسال سومین نشست علمی میراث فرهنگی تالش در رضوانشهر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مقاله های تالش شناسی در نشست علمی میراث فرهنگی رضوانشهر ارائه می شود، اظهار کرد: کتاب «اسپی مزگت کهن ترین مسجد گیلان» در نشست مذکور رونمایی می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان