رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لنگرود در گفت و گو با خبرنگار لنگرخبر، با اشاره به وضعیت عراق و جنگ در این کشور گفت : در سال های گذشته، عراق یارانه ای را جهت پیاده روی اربعین اختصاص میداد که به دلیل جنگ در این کشور مبالغ یارانه ها به آوارگان جنگ عراق در نظر گرفته شده که از مردم شهرستان لنگرود در برگزاری هرچه با شکوه تر این همایش حسینی درخواست مشارکت بیشتر در این امر را داریم.



صالحی اظهار کرد : با توجه به پتانسیل دیرینه مذهبی در شهرستان لنگرود، موکب 6 هزار متری به ستاد بازسازی عتبات عالیات این شهرستان در تیر 202 کیلومتر ۱5 جاده نجف-کربلا اهدا شد که وظیفه سرویس دهی روزانه ۳هزار نهار، ۳ هزار شام، ۱۰۰۰ صبحانه و ۷ هزار شربت را بر عهده دارد.



وی با بیان اینکه امکان اسکان و سرویس بهداشتی برادران و خواهران حداقل ۵۰۰ نفر از دیگر وظایف ما است، اضافه کرد : تمام ادوات لازم برای موکب ستاد در عراق، از لنگرود تهیه و منتقل می شود که به صورت دائمی و هرساله برای زائران این شهرستان قابل استفاده است.



رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لنگرود افزود : 40 نفر نیروی متخصص در زمینه های بهیار، تاسیسات، آشپر و … در موکب به کار گیری می شود که سرویس دهی به زائران اربعین حسینی از 1 آذر تا 10 آذر ادامه دارد و باتوجه به عدم امکانات مطلوب برای زائران خواهر تا ۲ روز بعد از پایان مراسم اربعین حسینی نیز، خدمات رسانی انجام خواهد شد.



صالحی با بیان اینکه کامیون های حامل اقلام برای موکب غروب چهارشنبه و خادمان نیز صبح جمعه جاری از آستان مقدس سید محمد کیاکلایه اعزام می شوند، اضافه کرد : در تلاش هستیم در کربلا نیز موکبی با مساحت 150 متر در نزدیکی تل زینبیه جهت رفاه حال زوار لنگرودی تجهیز کنیم.



وی از تحرکات نیروهای تکفیری برای برهم زدن امنیت زائران در اربعین هشدار داد و گفت : زائران در طول مسیر پیاده روی، اقلام مرود نیاز خود را فقط از موکب های و نمایندگان ایرانی که ادرس و سند آن ها مشخص است را تهیه کنند و از دریافت اقلام از افراد ناشناس خودداری کنند و موکب های ایرانی تلاش میکنند حداکثر نیازهای زائران را فراهم سازد.



محسن صالحی با تاکید بر اینکه، زائران با نمایندگان رسمی ستاد و عتبات ارتباط برقرار کنند، افزود : مردم شهرستان لنگرود می توانند جهت مشارکت در این امر و خدمات رسانی بهتر و بیشتر به زائران حسینی، وجوح نقدی خود را به شماره حساب قرض الحسنه ۹۹۹ نزد موسسه المهدی این شهرستان به حساب ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان لنگرود واریز کنند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان