به گزارش لنگرخبر، همزمان با آغاز عملیات پاکسازی استان الانبار از اشغال تروریست های داعش، گروهی از تیپ «الجهاد» به همراه گروهی از نیروهای متخصص خنثی کننده بمب، عملیاتی را برای پاکسازی مناطق شمالی شهر الفلوجه تا شرق الرمادی از تروریست ها و بمب های کار گذاشته شده آغاز کردند و صبح امروز موفق شدند مساحت بیش از 20 کیلومتر از مناطق شمالی را بطور کامل پاکسازی کنند.

پاکسازی مناطق شمالی شهر الفلوجه که از منطقه «الکرمة» آغاز می شود و از مناطق «السجر و الشیحة» عبور می کند تا به منطقه «الصقلاویة» می رسد.

 

به گزارش فارس، پاکسازی این مسیر مهم و راهبردی علاوه بر تنگ تر کردن محاصره تروریست های داعش در الکرمه و شهر فلوجه و جلوگیری از حملات تروریست ها به مناطق شمالی و نفوذ به مناطق بیابانی جنوبی شهر سامراء می تواند کمک زیادی را برای ارسال تجهیزات جدید نیروهای عراقی به این مناطق برای کمک به همرزمان خود در منطقه برای ادامه پاکسازی های خود در منطقه بدهد.

به گزارش فارس تمامی مین ها و بمب های کار گذاشته شده در این مسیر طولانی کامل خنثی شده است و منطقه کاملا آماده انتقال تجهیزات نیروهای عراقی است.

همچنین از این طریق نیروهای عراقی می توانند عملیات پاکسازی مساحت جنوبی منطقه الصقلاویة برای مسدود کردن راه ارتباطی تروریست های بین مناطق شرقی الرمادی و غربی الفوجه را ببندند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان