احتمال آبگرفتگی معابر گیلان

۱۳۹۴/۰۸/۲۷ ۱۵:۴۸ چاپ کد خبر: 40550
به گزارش لنگرخبر، بهمن کمانگر  با اشاره به اینکه گیلان از نظر سخت افزار هواشناسی جزو استان های شاخص در کشور است اظهار کرد: سه مرکز تحقیقات هواشناسی در استان فعال است.

وی به فعالیت مرکز تحقیقات هواشناسی و کشاورزی در مورد محصولات غذایی در رشت اشاره کرد و افزود: مرکز پیش بینی هواشناسی دریایی مستقر در بندر انزلی پیش بینی سواحل جنوبی دریای خزر در استان های گیلان، مازندران و گلستان را به عهده دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه مرکز کاوش های جوی و راه های استان هفته دولت امسال در بندر کیاشهر راه اندازی شده است، تصریح کرد: 13 ایستگاه هواشناسی در شهرستان های مختلف گیلان فعال هستند.

کمانگر مرکز هواشناسی فرودگاهی رشت را مجهز به ایستگاه جو بالا خواند و بیان کرد: روزانه مرکز مذکور تا 30 کیلومتر بالای سطح زمین را پایش می کند.

وی از نصب سامانه جامع هواشناسی در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد و گفت: سامانه مذکور می تواند کمک بسیاری در پیش بینی هواشناسی کند ضمن اینکه در پرواز هواپیماها از این فرودگاه بسیار موثر است و در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

*صدور اخطاریه آبگرفتگی معابر گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به صدور اخطاریه آبگرفتگی معابر به دلیل بارندگی ها در منطقه، خاطرنشان کرد: فعالیت مجموعه هواشناسی گیلان شبانه روزی شده و تلاش می کنیم اطلاعات به لحظه بارندگی و سرما را به صورت ساعتی در اختیار مدیریت بحران استان، سازمان جهاد کشاورزی گیلان و شرکت آب منطقه ای استان بگذاریم.

کمانگر در اختیار گذاشتن اطلاعات هواشناسی به مدیران را برای اتخاذ تصمیم های به لحظه عنوان کرد و یادآور شد: در مناطق کوهستانی گیلان بارش برف آغاز شده و در مناطق مرکزی و شرقی استان شاهد بارندگی هستیم.

وی ادامه داد: اگر میزان بارندگی بیشتر باشد ممکن است موجب آبگرفتگی معابر و رودخانه ها شود و احتمال ایجاد سیل وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان از تشکیل کمیته هوای استان خبر داد و اظهار کرد: پلیس راه گیلان، اداره کل راه و شهرسازی استان، اداره کل پایانه ها و حمل و نقل گیلان، آموزش و پرورش استان و شهرداری های گیلان عضو کمیته مذکور هستند و توصیه های کارشناسان بخش های مختلف و چگونگی برخورد با شرایط آب و هوایی به طوری که مردم بدون نگرانی بتوانند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند، برای مدیران ارسال می شود.

کمانگر به افزایش بارندگی در برخی از ساعت ها در شهر رشت اشاره کرد و افزود: احتمال آبگرفتگی معابر در برخی از نقاط وجود دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان