به گزارش لنگرخبر، «راجع برکات» عضو کمیته امنیتی شورای استانداری الانبار عراق امروز چهارشنبه (18 نوامبر) از آزاد شدن 50 درصد شهر «الرمادی» مرکز استان، خبر داد.

به گزارش شبکه خبری العربیه، برکات اعلام کرد که نیروهای امنیتی شامل ارتش، پلیس و بسیج مردمی (الحشد الشعبی) بر حدود 50 درصد مرکز شهر کنترل پیدا کردند.

به گفته این مسئول امنیتی، نیروهای عراقی همزمان از چند محور در حال عملیات هستند و داعش در مرکز شهر محاصره شده است.

برکات با بیان اینکه «آزادی الرمادی نزدیک است»، تأکید کرد که همه خطوط امدادی داعش به مرکز شهر مسدود شده و حلقه محاصره هر لحظه بر آن تنگتر می شود.

این مسئول امنیتی عراقی گفت که محاصره و قطع امداد داعش، سبب شده که عناصر داعش ضعیف تر از قبل بشوند.

الرمادی مرکز استان الانبار در غرب بغداد و کشور عراق در حالی در آستانه آزادی قرار گرفته که هفته گذشته نیز نیروهای عراقی و نظامیان کردستان عراق (پیشمرگه) شهر مهم سنجار در شمال غرب عراق را از دست داعش آزاد کردند.

الرمادی در 15 می گذشته (2015) شاهد حمله عناصر داعش بود و دو روز بعد 17 می، سقوط کرد و داعش کل شهر را تصرف کرد.

پیش از تحولات امروز، ارتش عراق بعد از چند ماه روز سه شنبه موفق شد برای اولین بار از رود فرات عبور کند و به سمت مرکز شهر پیشروی کند. در این پیشروی، نیروهای عراقی بر چند ساختمان دولتی از جمله ساختمان «مجتمع قضایی» (دادگاه) کنترل پیدا و پرچم عراق را بر فراز آن برافراشته کند.

روز جمعه گذشته نیز، ارتش عراق از سه محور به رمادی حمله کرد و همزمان مناطقی نیز در شهر مهم «عامریه» از توابع «فلوجه» در غرب استان الانبار و شهر رمادی آزاد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان