به گزارش لنگرخبر، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گیلان شرایط و نحوه صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی را اعلام کرد.

محمدپور گفت: طی دستورالعملی سازمان حفاظت محیط زیست صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی را اعلام کرد. بر این اساس صدور این پروانه به متقاضیان و واجدین شرایط از تاریخ ۲۵ آبان ماه سالجاری آغاز می شود.

وی اضافه کرد: پروانه های عادی شکار پرنده کبک و تیهو فصل مجاز شکار از تاریخ صدور تا دی ماه سالجاری است. بهای این پروانه مبلغ ۶۰۰ هزار ریال است. مدت اعتبار این پروانه از تاریخ صدور تا پایان فصل شکار است. هم چنین تعداد مجاز صید در مجموع چهار قطعه در روز است و حداکثر یک قطعه تیهو و سه قطعه کبک می توان شکار شود.

محمدپور با اشاره به اینکه مدت پروانه شکار کبک چیل، باقرقره شکم سیاه و بلدرچین تعداد مجاز صید در مجموع چهار قطعه در روز است، گفت: مبلغ صدور این پروانه نیز ۶۰۰ هزار ریال است.

رییس سازمان محیط زیست گیلان در خصوص پروانه شکار نیز خاطر نشان کرد: میزان مجاز شکار در مجموع چهار قطعه در روز است و مدت اعتبار این پروانه از تاریخ صدور به مدت ۴۵ روز است.

وی در خصوص پروانه شکار غاز خاکستری، چنگر، اردک ها شامل اردک سرسبز، خوتکا، فیلوش، آنقوت و تنجه تصریح کرد: فصل مجاز شکار از تاریخ صدور دستورالعمل تا ۳۰بهمن ماه سالجاری است. بهای این پروانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است. اعتبار این پروانه نیز از تاریخ صدور به مدت دوماه است.

محمدپور افزود: تعداد مجاز شکار در مجموع چهار قطعه در روز است که می تواند حداکثر شامل یک قطعه غاز خاکستری و یک قطعه اردک باشد.

رییس سازمان محیط زیست گیلان تاکید کرد: هر متقاضی در طول فصل صرفا می تواند یک عدد پروانه از هریک از انواع ذکر شده را دریافت کند و چنانچه متقاضی، هر یک از پروانه ها را در استان دیگر دریافت نکرده باشد، صدور همان پروانه در استان دیگر برای وی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه روزهای مجاز شکار، پنجشنبه و جمعه هر هفته از طلوع تا غروب آفتاب تعیین می شود، افزود: پروانه شکار برای افراد متخلف (محکوم یا دارای پرونده مفتوحه) صادر نمی شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان