به گزارش لنگرخبر و به نقل از خزر،  استاندار گیلان این روزها در آذربایجان به سر می برد. شاید بسیاری از خوانندگان از این موضوع بی اطلاع باشند و عده ای دیگر هم که اندک اطلاعی از چند و چون آن داشته باشند آن را به احتمال قوی از طریق بحث هایی که در آخرین جلسه شورا به همراهی شهردار رشت با استاندار اختصاص داشت، کسب کرده باشند!

در هر حال بهتر است بدانید استاندار گیلان همراه با هیاتی به آذربایجان سفر کرده تا نخستین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران با محوریت گیلان با حضور  وی، سفیر کشورمان و جمعی از مقامات جمهوری آذربایجان در  باکو گشایش یابد. در این نمایشگاه 20 شرکت از گیلان و 17 شرکت از دیگر استان های کشور تازه ترین خدمات و تولیدات شان را در زمینه خدمات مهندسی ، مصالح ساختمانی، تولیدات پتروشیمی و صنایع سلولزی به نمایش می گذارند.

نکته مهم در این میان اطلاع رسانی نه چندان مناسب روابط عمومی استانداری گیلان در خصوص برگزاری چنین نمایشگاهی است که می تواند نقش مهمی را در دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا کند. حتی از میان تصاویری که پورتال اطلاع رسانی استانداری گیلان در این خصوص منتشر نموده است، تنها در گوشه هایی یک یا دو تصویر می توان اندکی از غرفه های شرکت های ایرانی را مشاهده نمود و اگر خواننده ای علاقه مند به این است که از توامندی های کشور و استانمان و محصولات ارایه شده در این نمایشگاه اطلاع پیدا کند، باید احتمالا سری به خبرگزاری ها و رسانه های خبری جمهوری آذربایجان بزند!

به اعتقاد برخی از صاحب نظران و فعالان عرصه رسانه، روابط عمومی استانداری گیلان حتی در چگونگی نگارش خبر و رعایت اسلوب خبرنویسی بعضی از پیش پا افتاده ترین قوانین نگارشی را نیز رعایت نمی کند و انعکاس اخبار در پایگاه اطلاع رسانی استانداری گاها به صورت کامل رنگ و بوی سیاسی می گیرد و محدود به موضع گیری های معاون سیاسی استاندار در خصوص وقایع استان و یا ارسال جوابیه به برخی از روزنامه ها و سایت ها می شود.

سایه احتمالی سیاست بر سر روابط عمومی می تواند این اداره کل را از آن چه که وظیفه اصلی آن است دور کرده و برخی از مسئولان آن بیش از آن که در قامت یک فعال رسانه ای حاضر باشند، به رابطی برای جلب رضایت سیاسیون به خصوص یکی از نمایندگان فعلی مبدل نماید. 

نمونه اخیر این موضوع را می توان در پیامدهای اخطار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به یکی از رسانه های اصولگرا جستجو کرد. آن جا که توصیه نامه این اداره کل به یک سایت پیش از آن که حتی به دست مسئولان سایت مورد نظر برسد، سر از رسانه متعلق به یک نماینده درآورد. هر چند بسیاری انگشت اتهام را به سوی اداره کل ارشاد گیلان دراز کردند اما کمتر کسی به این موضوع توجه نمود که تصویر منتشر شده از نامه فوق الذکر نشان می داد که از روی نامه عکسبرداری شده است و با توجه به اینکه یکی از رونوشت های نامه می بایست در اختیار استانداری گیلان قرار بگیرد، احتمال اینکه تصویر این نامه از استانداری به رسانه منتشرکننده واصل شده باشد، بسیار بیشتر می باشد!

در هر حال امید است روابط عمومی استانداری گیلان به عنوان اداره ای که از بودجه دولت و بیت المال ارتزاق می نماید، از هر گونه سیاست زدگی دور مانده و مسئولین این اداره کل ماندن به هر قیمتی را اولویت اول کاری خود ندادند!

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان