به گزارش لنگرخبر، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع  با اشاره به ادعای رئیس جمهور در سال 93 مبنی بر خروج از رکود و ارائه بسته ضد رکود در سال 94 از سوی دولت، گفت: بررسی بیش از دو سال گذشته عمر دولت نشان می دهد که اقتصاد ایران به هیچ وجه از رکود خارج نشده است.

وی با بیان اینکه دولت عمدا و با برنامه ریزی دست به ایجاد رکود زد تا تورم را مهار کند، ادامه داد: وقتی شما فعالیت های عمرانی و تولیدی را محدود کنید، طبیعتاً رکود ایجاد می شود و با برنامه ریزی دولت این اتفاق رخ داد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تأکید رئیس جمهور در سال 93 مبنی بر عبور کشور از رکود، اظهار داشت: وقتی رئیس جمهور این مسئله را اعلام کرد، هیچ اقتصاددان و اندیشمند منصفی این ادعا را قبول نکرد و من نیز اقتصاددانی را نمی شناسم که حرف رئیس جمهور را تأیید کرده باشد.

سلیمانی نامه 4 وزیر کابینه به روحانی را یادآور شد و افزود: نامه 4 وزیر کاملاً شفاف، نشان داد که در دولت درباره خروج از رکود، اختلاف نظر جدی وجود دارد و طیفی از وزرا نیز این احساس را دارند که عده ای در دولت دست به آمارسازی می زنند.

نماینده مردم تهران در مجلس بسته جدید ضد رکود دولت را یک مُسکن خواند و اظهار داشت: از ابتدا هم معلوم بود مبلغی که بانک ها می توانند وام بدهند، محدود است و بی نهایت نخواهد بود و از ابتدا می دانستند که 100 هزار خودرو در پارکینگ ها باقی مانده و این برنامه را نیز برای به فروش رفتن همین خودروها پیش بینی کرده بودند.

وی ادامه داد: به عقیده من بعید است که فروش این 100 هزار خودرو هم باعث رونق اقتصادی در کشور شود و ذهن مردم به این سمت می رود که همیشه منتظر دریافت وام از سوی دولت و بانک ها هستند.

سلیمانی در پاسخ به این سؤال که آیا می توان گفت این بسته تنها برای نجات خودروسازان تدارک دیده شده بود؟ گفت: معلوم نیست که این بسته حتی خودروسازان را نیز نجات دهد، زیرا این پول هنوز از سوی بانک مرکزی به بانک ها تزریق نشده و معلوم نیست از بانک ها به خودروساز و از خودروساز به قطعه سازان انتقال پیدا کند و درواقع یک روند مبهم را در این زمینه شاهد هستیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه اگر این طرح با موفقیت کامل نیز اجرا شود، باز هم خاصیت مُسکنی دارد، تصریح کرد: متأسفانه دولت همه چیز را به نتیجه برجام گره زده و خود تحرک، فکر و برنامه ریزی مشخصی برای اقتصاد ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه می توان اسم این دولت را دولت رکود گذاشت، اظهار داشت: تاریخ ثبت می کند که اقتصاد ایران به هیچ وجه دولت یازدهم و رئیس جمهور فعلی را به دلیل اینکه عامدانه کشور را درگیر رکود کردند، نخواهد بخشید.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: این رکود اتفاقی و براساس مشکلات عادی به وجود نیامد و قطعاً نام دولت رکود یک نام گذاری با مسمی برای دولت فعلی خواهد بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان