مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان با بیان اینکه پشت صحنه کنسرت های موسیقی متعدد استان باندبازی های انتخاباتی است، گفت: این کار فرهنگی انفعالی، ناشی از بی تدبیری مسئولان برای رفع نیازهای حقیقی جوانان است.

به گزارش لنگرنیوز ، حجت الاسلام سعید مهدوی در گفت وگو با تسنیم ، با اشاره به تعداد زیاد برگزاری کنسرت های موسیقی در سطح رشت با توجه به نزدیکی ایام فاطمیه، اظهار کرد: اصل برگزاری کنسرت یک مسئله است، اما مسئله مهم دیگر درباره این کنسرت ها نحوه برگزاری آن هاست که شرعی و همراه با آداب اخلاقی نیست.


وی با اشاره به گزارش های مربوط به حواشی برگزاری این کنسرت ها، گفت: با پیگیری گزارش ها و تصاویر موجود در سایت ها مشخص شده که قبح و زشتی عمل خلاف عفت و حیا در این محافل ریخته می شود.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان، به غفلت مسئولان فرهنگی و اجرایی درباره این مسائل اشاره کرد و افزود: از تمام مسئولان ارشد استانی، انتظار می رود نسبت به این قضایا حساسیت به خرج دهند.


مهدوی قربانیان برگزاری این محافل را جوانان و اخلاق و عفت دانست و بیان کرد: این نوع کار فرهنگی انفعالی، ناشی از بی تدبیری مسئولان برای رفع نیازهای حقیقی جوانان است.


وی با بیان اینکه این مجالس سبب ایجاد دل مشغولی کاذب برای قشر فعال جامعه می شود،گفت: اسلام هیچ مخالفتی با تفریح ندارد و حساسیت در مورد این است که در فضای تفریح، به نام هنر وتمدن، گناه و معصیت نشر پیدا نکند که در غیر این صورت حاصل آن پوچ شدن باطن و تهی شدن افراد جامعه است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان، با تصریح بر اینکه برگزاری این محافل بدون در نظر گرفتن شاخصه های هویت ملی و دینی نگران کننده است، افزود: آغاز کج روی فرهنگی و دینی وقتی است که یک مسئول ارشد کشوری برای هنر ارزشی و غیرارزشی تفاوت قائل نمی شود.


وی با بیان اینکه پشت صحنه کنسرت های موسیقی متعدد در گیلان زمینه سازی های تمایلات جناحی و باندبازی های انتخاباتی است، گفت: تمایلات جناحی، آرمان ها و خواسته های اصیل یک جامعه را به دل مشغولی های مبتذل و بیگانه با هویت دینی و ملی تبدیل می کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان