به گزارش لنگرخبر، یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا می گوید زمان آن رسیده که واشنگتن به «جنگ غیرقانونی و غیرسازنده خود برای سرنگونی دولت اسد» در سوریه پایان دهد.

در حالی که مقامات آمریکایی از شخص اوباما گرفته تا نمایندگان ارشد کنگره طی بیش از 4 سال بحران سوریه  بر لزوم کنار رفتن بشار اسد از قدرت تاکید کرده اند، «تولسی گوبارد» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا  گفت زمان آن رسیده که آمریکا «به جنگ غیرقانونی و غیرسازنده خود برای سرنگونی اسد» پایان دهد.

این قانونگذار اهل هاوایی در مصاحبه با سی ان ان افزود: «من فکر نمی کنم اسد باید برکنار شود. اگر اسد برکنار و سرنگون شود، داعش، النصره، القاعده و این گروه های افراطی همه سوریه را خواهند گرفت».

این نماینده کنگره ایالات متحده که کهنه سرباز جنگ این کشور در عراق هم بوده، درباره «تکرار اشتباهات گذشته» از سوی آمریکا در منطقه خاورمیانه هشدار داد.

گوبارد گفت: «افراد همین چیزها را درباره صدام و قذافی می گفتند اما نتایج این دو تلاش ناکام برای تغییر رژیم و ملت سازی متعاقب آن بسیار شدید بود نه تنها نتایج آن شکست نبود بلکه سبب تقویت دشمنان ما شد».

این نماینده کنگره آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته طرحی برای ممانعت از تلاش جمهوریخواهان برای براه اندازی جنگ جهت ساقط کردن بشار اسد به مجلس نمایندگان این کشور ارائه داد.

او درباره علت مخالفتش با سرنگونی بشار اسد اینطور تصریح کرد: «من به مردم آمریکا و مردم هاوایی خدمت می کنم. من یک کهنه سرباز هستم و از سوی بسایری از سربازان هموطنم این را شنیده ام که آنها چقدر نگران تکرار همان اشتباهات قدیمی هستند».

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان