رئیس مجلس گفت: بعد از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، درباره اختصاص اعتبار برای اجرای فازدوم هدفمندی در سال۹۲ تصمیم گیری می شود.

 

علی لاریجانی با اشاره به تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سال 92 کل کشور، گفت: به طور حتم تأخیر و تعلل دولت در تقدیم این لایحه، برای کشور مشکلات و تبعات منفی بسیاری به دنبال دارد.


به گزارش خبرآنلاین، براساس آیین نامه داخلی مجلس دولت باید حداکثر تا پانزدهم آذرماه هر سال لایحه بودجه سال آینده را به مجلس ارائه کند. هم اکنون حدود سه ماه از مهلت قانونی این کار می گذرد. بر اساس اعلام معاون پارلمانی رئیس جمهور بررسی بودجه در حال نهایی شدن در دولت است.


غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس هفته گذشته در گفت وگویی خبر داد که رئیس جمهور قرار است« اول اسفند ماه سال جاری» بودجه کل کشور را تقدیم مجلس کند. [ایـنـجـا]


علی لاریجانی در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه هم اکنون حدود سه ماه از مهلت قانونی ارائه لایحه بودجه توسط دولت می گذرد،افزود: از این رو مجلس بر اساس قانون می تواند لایحه بودجه دو دوازدهم تصویب کند.


لاریجانی با اعلام اینکه دولت باید هم لایحه بودجه کل و هم لایحه چند دوازدهمی را تقدیم مجلس کند، تصریح کرد: به علت تأخیر دولت در ارائه لایحه مجلس مجبور به تصویب لایحه چند دوازدهمی است، که به طور حتم اختصاص تنخواه برای کشور تبعات منفی بسیاری دارد.

در سال 91 هم مجلس مجبور به تصویب بودجه چند دوازدهمی بشد و سال 92 دومین بودجه ای است که با این شرایط تصویب خواهد شد.


لاریجانی گفت: دولت باید دو نوع لایحه بودجه بدهد، یعنی هم کل بودجه و هم چند دوازدهم، به تبع آن هرچه ارائه لایحه با تاخیر مواجه شود، بررسی آن در مجلس مشکل تر خواهد شد.


رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اعتبار اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها در تنخواه سال 92 دیده می شود، گفت: مجلس در سال 91 افزایش اعتبارات را برای این کار ممنوع کرد، از این رو تصمیم گیری درباره اختصاص اعتبار به این موضوع به بعد از ارائه لایحه بودجه موکول می شود.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان