به گزارش لنگرخبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی لنگرود در سال ٩٤ با موضوع راهکارهای تقویت روحیه، امید و نشاط در جامعه روز گذشته در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق امام جمعه لنگرود در این جلسه با اشاره به اهمیت تقویت نشاط اجتماعی اظهار داشت: منظور از نشاط در جامعه آرامش فکری به دور از هرگونه دغدغه اضافه و یا افکار پریشان در بین مردم است که آسیب های اجتماعی و هیاهوی زندگی شهری باعث شده است این نشاط به تدریج در جامعه کمتر از گذشته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنگرود تصریح کرد: نشاط و شادی در یک جامعه آنقدر با اهمیت است که در دین اسلام هم بارها به آن اشاره شده است.

وی در ادامه افزود: از دید اسلام زندگی با نشاط، نعمت و رحمت خداست و زندگی توأم با گریه و زاری و ناله و افسردگی، خلاف رحمت و نعمت خداست، چرا که شادی باعث نشاط و امید و غم و اندوه باعث افسردگی و یأس و ناامیدی است. اسلام همواره به زدودن اندوه از دل افراد مؤمن سفارش می کند.

امام جمعه لنگرود، اجرای برنامه های بومی و محلی بمنظور بالا بردن نشاط جامعه را ضروری عنوان کرد و از همه مسوولین خواستار بهبود وضعیت کسب و کار و معیشت مردم شد و از متولیان امر خواست با ایجاد فضای مناسب اشتغال گام مهمی در ارتقای بنیان خانواده بردارند.

در ادامه این نشست جوادپور فرماندار و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنگرود نیز با اشاره به اینکه ما باید با عمل خود مردم را راضی کنیم، اظهار داشت: تصمیمات شورای فرهنگ عمومی راهبردی و تقویت کننده چشم انداز آینده و القاء کننده امید به جامعه شهروندی است.

وی افزود: همدلی و هم زبانی، سلامت امور اداری، خدمات رسانی به مردم را باعث ایجاد نشاط در بین مردم و تحقیر، توهین، اختلاف و دشمنی، باعث ناامیدی در جامعه خواهد شد.

جوادپور، شورای فرهنگ عمومی را نقطه ترویج مثبت اندیشی در جامعه معرفی کرد و افزود: انتقال امید به نسل فعلی و آینده شکر نعمتهای خداوند است.

سهراب مقدسی، دبیر شورای فرهنگ عمومی لنگرود نیز در ابتدای این چلسه به شرح مختصری از موضوع جلسه از قبیل تعریف نشاط و شادی در جامعه، علل و عوامل ایجاد نشاط از جمله عوامل اقتصادی، متغیرهای روان شناختی و متغیرهای اجتماعی اشاره و سپس به ارایه راهکارهایی در این خصوص پرداخت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود، ترویج مظاهر صحیح شادی، آگاه سازی مردم برای درک شادی واقعی و تمایز آن با شادی کاذب، اجرای برنامه های مناسب فرهنگی و هنری و فاخر، اجرای برنامه های ورزش عمومی، ایجاد یا بهبود زیر ساختهای لازم برای تقویت روحیه نشاط عمومی، همچنین تقویت فرهنگ بومی را از راهکارهای مناسب جهت ارتقای نشاط اجتماعی عنوان کرد.

بنا بر این گزارش؛ بستر سازی مناسب برای انجام ازدواج آسان، عمومی کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، توسعه و افزایش فضای بازارچه ها جهت ایجاد اشتغال، توسعه فضای شهری در مناطق آسیب پذیر، تشکیل شورای همگانی ورزش، برگزاری نمایشگاههای فصلی جهت عرضه محصولات محلی و سنتی، برگزاری همایش کارآفرینان در سطح شهرستان جهت ایجاد روحیه کار آفرینی در مردم و برگزاری جلسه راهکارهای تقویت نشاط اجتماعی در بین همه دستگاهها از مهمترین مصوبات این جلسه بود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان