به گزارش لنگرخبر، سعید آگشته، شهردار لاهیجان در نامه ای خطاب به رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر استیصال و درماندگی شهرداری لاهیجان در تامین حقوق و مزایای کارکنان شهرداری صحه گذاشت و از معاون وزیر درخواست مساعدت بلاعوض نمود!

جالب آنکه شهردار فعلی لاهیجان مدعی آن شده است که سوء مدیریت در زمان شهردار سابق دلیل این بدهکاری چند میلیاردی است. این ادعا در حالی مطرح می شود که گویا شهردار و اعضای شورای شهر رشت هنوز به درک صحیحی از میزان بدهی شهرداری لاهیجان نرسیده اند چرا که آگشته در روز معارفه خود این بدهی را 30 میلیارد و چندی پیش مهریان، سخنگوی شورای شهر لاهخیجان این بدهی را حدود 40 میلیارد ارزیابی کرده بود!! بی تردید 10 میلیارد، اختلاف فاحشی است و نمی توان آن را به حساب ضعف شهردار و مجموعه شهرداری لاهیجان در محاسبات ریاضی گذاشت! (اینجا و اینجا را بخوانید)

قابل تامل آنکه چندی پیش ابراهیم مهربان، سخنگوی شورای شهر لاهیجان با اشاره به میزان بدهی شهرداری لاهیجان، گفته بود: " آن چه برای ما مهم است این که جناب شهردار با علم و آگاهی از این مسأله برای پذیرفتن مسئولیت شهرداری لاهیجان اعلام آمادگی کردند و قول هایی که آن روز دادند، فراتر از آن عمل کردند."(اینجا را بخوانید)

هر چند تخریب عملکرد شهردار سابق لاهیجان به رویه ای معمول در بین برخی از اعضای شورا تبدیل شده است، اما اعتراف آگشته به اینکه شهرداری لاهیجان در تامین هزینه ها دچار مشکلات عدیده است، جای تامل دارد.

تا پیش از این برخی از اعضای شورا سعی می کردند در اکثر اظهارنظرهای خود گریزی به روزهای تصدی کحالی بر مجموعه شهرداری لاهیجان زده و احتمالا قصد داشتند با بزرگنمایی بدهکاری شهرداری لاهیجان در زمان تصدی کحالی و تعریف و تمجید از آگشته، بتوانند اقناع فکری لازم را در بین شهروندان لاهیجان به وجود آورند که آگشته هم شهردار خوبی است. هنوز زود است که فراموش کنیم روزگاری صحبت از تصدی قهرمانی، استاندار پیشین گیلان بر شهرداری لاهیجان بود (که البته خیلی زود با تکذیب از سوی نزدیکان استاندار پیشین روبرو شد!) و تفاوت بین قهرمانی و آگشته هم محسوس و مشهود است!

آگشته همان شهرداری است که در مراسم معارفه خود با ابراز خرسندی از حضور در این شهر به عنوان شهردار لاهیجان گفته بود که یکی از برنامه های مورد توافق اش با شورای اسلامی شهر لاهیجان تولید ثروت و جذب سرمایه گذار است حالا اما درخواست وام مساعدت بلاعوض به معاون وزیر می دهد و البته از نعمت داشتن نماینده ای توانمند هم برای تایید این ادعا سود می برد!

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان