به گزارش لنگرخبر، دکتر آشوبی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص علت مرگ مادر باردار لنگرودی، گفت: پس از اعلام این گزارش، جلساتی برای بررسی علت مرگ این مادر باردار در دفتر ریاست دانشگاه تشکیل شد و این جلسات تخصصی و فوق تخصصی تا حصول به نتیجه نهایی انجام می شود.



وی با بیان اینکه روند بررسی مرگ مادران باردار به صورت منسجم و با دقت فراوان پیگیری می شود، بیان کرد:طبق دستور العملی که وجود دارد پس از مرگ مادر باردار، نظرات جامع عوامل دست اندرکار، به کمیته کاهش مرگ و میر مادران ارائه می شود.



وی یادآور شد: بر این اساس دستورالعمل پرسشگری مرگ مادر نیز وجود دارد که موارد و عوامل مندرج در آن لحاظ شده و در تمامی جلسات، تمامی علل احتمالی در بروز آن در نظر گرفته می شود.



دکتر آشوبی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات ریاست دانشگاه، باید تلاش شود مادرانی که در شرایط خاصی باردار می شوند، اقدامات و تدابیر لازم جهت وضع حمل و پیشگیری از مرگ وی اتخاذ شود.







این مقام مسئول با بیان اینکه همه مسائل به دقت در حال بررسی تخصصی است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با جدیت در حال بررسی تخصصی تمام عوامل دخیل در مرگ مادر باردار لنگرودی است.



به گزارش ایسنا، این مادر باردار به نام سکینه نوذری در 18آبان ماه سالجاری از اهالی شهرستان لنگرود بعد از زایمان دچار مرگ مغزی شده بود.



دو کلیه این بیمار به بیمارستان رازی رشت و کبد وی جهت اهدا به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.



سکینه نوذری هشتمین اهدا کننده گیلانی در سال 94 است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان