همین چند سال پیش ، قیمت یک لیتر بنزین در کشور ۸۰ تومان ناقابل بود ولی بعضی ها ناراحت بودند و غر می زدند و می گفتند: دولت دارد گرانفروشی می کند و بنزین برای دولت، لیتری ۲۵ تومان تمام می شود!

به گزارش لنگرنیوز ، به نقل از نفت ما، حالا با سعی و همت بسیاری از عزیزان ، بنزین، لیتری ۷۰۰ تومان است ولی بازهم بعضی ها ناراحت هستند و می گویند بنزین باید بیشتر از این حرفها به مردم فروخته شود تا خدای ناکرده سرمایه های مملکت حیف و میل نشود ! این وسط مردم هاج و واج مانده اند که کدام حرف درست است؟! ولی شما خودتان را ناراحت نکنید ، اگر بنزین لیتری ۵۰۰۰ تومان هم بشود ، مردم مصرف می کنند و شکر می کنند و قدر زحمات مسئولان را می دانند!

این گران شدن بنزین و کارت بنزین و بقیه داستان ، بی تاثیر هم نبوده و کمی تا قسمتی فرهنگ زندگی مردم را تغییر داده است ! برای مثال قدیمها، مهریه را بر اساس سکه بهار آزادی تعیین می کردند اما در این سالها بعضی عروسها که سرشان حسابی توی حساب است ، مهریه شان را بنزین تعیین می کنند و مثلا به جای اینکه مهریه را ۲۰۰ سکه بهار آزادی تعیین کنند ، آن را ۱۰۰۰۰۰ لیتر بنزین تعیین می کنند.

با افزایش قیمتی که بنزین دارد، مسلما این جوری صرفه بیشتری دارد و مهریه ای که بر اساس بنزین تعیین شده باشد ، بیشتر از مهریه های بر اساس طلا و سکه، سود می کند!

کارکرد بنزین فقط در زمینه مهریه نیست و گران شدن بنزین و داشتن بنزین ارزان در کارت ، می تواند مورد استفاده در زمینه های مختلف قرار بگیرد! باز هم برای مثال ، این روزها می توان از کارت بنزین در روزهای اول آشنایی و مراحل سنجش راستگویی طرف مقابل ، استفاده کرد و او را برای زندگی مشترک ،آزمایش کرد . یکی از سینه سوخته های روزگار به جوانترها سفارش کرده که " اگه کسی بهت گفت: دوستت دارم ، می میرم برات ، فدات شم ، تمام زندگیم هستی ، زود باور نکن!!! اگه می خواهی امتحانش کنی... بهش بگو: کارت سوختت رو میدی به من؟" .

بنزین آنوقتها که ارزان بود ، قاچاق هم می شد . آن زمان در کشورهای همسایه بنزین گران بود و در کشور ما ارزان؛ برای همین هم زندگی خیلی از قاچاقچیان محترم از راه خروج غیر قانونی بنزین می گذشت؛ اما با گرانی بنزین، در رحمت بر روی آنها بسته شد و با افزایش قیمت بنزین ، ممکن است روزی برسد که قضیه برعکس شود ! یعنی قاچاقچیان محترم از خارج از کشور بنزین وارد کنند و باز هم کار و کاسبی شان رونق پیدا کنند! ...این جوری همه بنزینهای خارج شده از کشور دوباره به کشور برمی گردد ؛ ببینید گرانی بنزین چقدر برکت دارد و بعضی از ما نمی دانستیم!


برادران چینی را که می شناسید ؟! عزیزانی که چند سالی است نفت را از ما می خرند و انواع و اقسام اجناس بنجل را با قیمت ناچیز به ما می فروشند . در یکی دو سال گذشته از کفن گرفته تا فرش کاشان ، از سیر گرفته تا کنسرو قرمه سبزی ، از روغن شتر مرغ گرفته تا محصولات سونی اصل ژاپن ، همه چیز از چین وارد شده و ما می توانیم از این محصولات استفاده کنیم. با توجه به گرانی بنزین و با توجه به اینکه چینی ها همچنان نفت را می خرند و می برند و ...، ممکن است تا چند وقت دیگر بنزین ارزان هم از چین وارد کشور شود ، بنزینی که نمی سوزد وهیچ خودرویی با آن حرکت نمی کند اما تا دلتان بخواهد ارزان است . درود بر برادران چینی!


قدیمی ها به جای این همه خودرو ، مرکب داشتند ! مرکبهایی که اصلا بنزین نمی خواستند و با کمی کاه و یونجه و جو ، مسافتهای دور را می پیمودند و وظیفه حمل و نقل را بر عهده داشتند. شاید بعضی از ما فکر کنند که ...حالا که بنزین گران شده و در مرحله بعدی طرح هدفمندی ، گرانتر هم می شود ، بد نیست که دوباره یاد گذشته ها کنیم و برویم سراغ اسب و قاطر و خر و شتر !


مطمئن باشید که این فکر ، فکر اشتباهی است و قابلیت اجرا ندارد ؛ البته نه به این دلیل که این حیوانات زبان بسته را نمی شود به شهر آورد ، نخیر ! زمانی که در خیابانهای تهران بچه پلنگ و کرکس کشف می شود ، استفاده از خر و اسب مانعی ندارد ! موضوع این است که این روزها قیمت کاه و یونجه و جو هم به اندازه کافی گران شده است و استفاده از بنزین گران به صرفه تر است ! به این ترتیب اول و آخر ما مجبور به استفاده از بنزین هستیم. موفق باشیم!

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان