پدر شهید احمدی روشن در اعتراض به صحبت برخی افراد مبنی بر مورد نیاز نبودن غنی سازی 20 درصدی تصریح کرد: اشتباه می کند کسی که می گوید ما به غنی سازی 20درصد احتیاج نداشتیم؛ اگر احتیاج نداشتیم چرا میلیاردها تومان از بیت المال را خرج کردید که حالا در آب رودخانه بریزیم. اگر احتیاج نداشتیم چرا مصطفی را از ما گرفتید؟

به گزارش لنگرنیوز ، حاج رحیم احمدی روشن پدر شهید هسته ای مصطفی احمدی روشن در یادواره شهدای هسته ای و گرامیداشت روز مهندس سه شنبه 6 اسفند ماه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد؛ خطاب به دانشجویان گفت: بعد از شهادت مصطفی موضع گیری انسان دوستانه ای که از شما دیدیدم ما را شرمنده لطفتان کرد و برای ما مسلم شد که اگر ظاهر فیزیکی مصطفی را از دست دادیم، میلیون ها مصطفی به دست آوردیم.اگر ما حرف می زنیم، شما عمل کردید و با عملتان به ما درس شهید پروری و بصیرت آموختید.

 

پدر شهید هسته ای کشورمان افزود: بعد از انقلاب دشمن می خواست وانمود کند که دیگر درب علم و فناوری به روی مردم ایران بسته شده و این جوانان کشور بودند که باید ثابت می کردند این گزافه ای بیش نیست.

 

احمدی روشن بیان کرد: در زمان انقلاب کسانی که در دانشگاه ها ، مدارس و سایر مراکز علمی مشغول تحصیل بودند، درس را رها کرده و آموزشگاه خود را مراحل انقلاب قرار دادند و در این راه به والاترین مقام رسیدند و با خون خودشان مدرک تحصیلی کسب کردند. در جنگ هم بچه های ما چون شهید چمران، باکری ، همت و ... همین رویه را ادامه دادند و در مقابل استکبار جهانی از هیچ خاکریزی عقب نشینی نکردند.آنهایی که رفتند مدرک خود را از امام زمان دریافت کردند و آنهایی که ماندند منتظر بودند.

 

وی ادامه داد: بعد از طی این مراحل وارد جبهه به خصوصی شدیم که با دیگر جبهه ها متفاوت بود و در این جبهه بود که دانشجویان و همه مراکز علمی باید به استکبار جهانی تو دهنی میزدند. دانشجویان و دانشمندان ایران اسلامی لحظه ای عقب نشینی نکردند و جهادگونه عمل کردند که نمونه اینها شهید احمدی روشن، شهید رضایی نژاد، شهید علیمحمدی و بقیه شهدای هسته ای هستند.برخلاف 8 سال جنگ تحمیلی که هرکس با هر سنی و با چند آموزش نظامی وارد جبهه می شد، این جبهه سربازان به خصوصی می طلبد.

 

این پدر شهید با بیان اینکه بعد از شهادت شهدای هسته ای شما حضور خود را اعلام و حماسه ای بزرگ ساختید؛ گفت: حدود 6 هزار دانشجو برای حضور در این جبهه اعلام آمادگی کردند که نه صرفا یک شعار،بلکه توام با شعور بود. یعنی ضمن اینکه اعلام کردید پیرو راه شهید احمدی روشن و شهدای هسته ای هستید، پیگیری کردید.

 

وی افزود: طومارهای چندین متری نوشتید و برایمان ارسال کردید و اعلام کردید که پیرو شهید احمدی روشن هستید و این نشان از این است که دشمنان ما از احمق ترین افراد روزگارند چون فکر می کنند اگر یک مصطفی را شهید کنند بقیه پا پس می کشند و خانواده ها از ورود فرزندانشان به جبهه علمی جلوگیری می کنند.در حالی که شما عَلَم شهدا را برداشتید و با پس گرفتن خاکریزها از استکبارجهانی موجب دلخوشی رهبری، مردم و خانواده شهدا شدید و به دنیا فهماندید که مردم ایران اسلامی از خواسته خود عقب نشینی نمی کنند.

 

پدر شهید احمدی روشن گفت: اگر مصطفی را نمی بینیم ، عیب از ماست چون خدا فرموده که حتی در مخیله تان هم فکر نکنید که شهدا مرده اند و این یک قانون الهی است.

 

وی با تاکید بر اینکه شهدا خودشان امور را مدیریت می کنند؛ بیان کرد: 21دی ،سالگرد شهادت مصطفی ؛ قرار بود در امامزاده ای که شهید را دفن کرده ایم مراسمی بگیریم و هزار نفر را غذا بدهیم ولی بعدا متوجه شدیم که این امر برایمان مقدور نیست و نذر کردیم که بعدا هزینه اش را به فردی نیازمند بدهیم. در حین برگزاری مراسم، مسئول امامزاده آمد و گفت ما امروز در مراسمی غذا پخش کردیم و تعداد هزار غذا اضافه آمده است.

 

پدر شهید هسته ای کشورمان تاکید کرد: با وجود گذشت دو سال از شهادت مصطفی انگار در اوائل شهادت ایشان هستیم و مردم با لطف بسیارشان ما را شرمنده خود کرده اند.

 

وی با بیان اینکه مصطفی احترام زیادی برای والدین، استاد، معلم و بزرگان قائل بود؛ گفت: گاهی اوقات موبایلش که زنگ می خورد می ایستاد و بعد تا کمر خم می شد، سر روی میز میگذاشت و می گفت سلام سردار و همکارانش می فهمیدند که والدینش با وی تماس گرفته اند. به وی خورده می گرفتند که چرا اینگونه برخورد میکنی، مگر پدر و مادرت اینجا هستند و او در جواب میگفت خدا که حاضر است. مصطفی ضمن خشنود کردن پدر و مادر به همکارانش یاد می داد که چگونه احترام والدین را حفظ کنند.یاد ندارم که معلم یا استادی از او شکایت کرده باشد.

 

این پدر شهید با تاکید بر لزوم احترام گذاشتن به اساتید، گفت: البته استادی که جایگاه خود را بشناسد و مثلا نگوید من دومین فمینیست ایران هستم و واقعا جای تاسف است که چنین افرادی در دانشگاه هستند.

 

وی در اعتراض به برخی اظهارات توهین آمیز دولتمردان گفت: همین لبو فروش ها که آنها را بی سواد خطاب می کنیم، بودند که خاکریزهای جنگ را فتح و کمر استکبار جهانی را شکستند. همین مردمی که به خاطر یک زنبیل کالا بازیچه دست خودتان کردید که بسیار جای تاسف است که بعد از آن خانم هرجایی بگوید که مردم ایران بدبختند. وقتی که مردم هیچ نداشتند دست در دست هم گذاشته و بینی استکبار را به خاک مالیدند.

 

وی خاطرنشان کرد: می گویند گزینه نظامی روی میز است، مگر تا کنون که با ما جنگیدید گزینه های نظامیتان زیر میز بوده است.گزینه های روی میز ما این بچه ها هستند.

 

پدر شهید احمدی روشن گفت: وقتی غنی سازی در سال 82 متاسفانه تعلیق شد، آثار مرگ را در چهره مصطفی دیدم و انگار ده سال پیر شد.آن موقع خنجر استکبار را بر پست خود حس کردیم و گولش را خوردیم و برایمان درس نشد.وقتی رهبری دستور دادند که مهر و موم ها باز شود انگار خدا جان تازه ای به مصطفی داد و با اکیپی 5 نفره شیانه روز تلاش کردند و به لطف خدا ابتدا غنی سازی 3/5 درصد، سپس 5 درصد و نهایتا غنی سازی 20 درصد محقق شد که پشتوانه ای برای ما شد.

 

وی افزود: از مصطفی می پرسند غنی سازی 20 درصد به چه کاری می آید و شهید پاسخ می دهد که ما باید در مقابل استکبار با دست پر حرف بزنیم. ما باید خطی و مشی و افق فکری شهدا را نصب العین قرار دهیم. مصطفی سربازی خوب برای مردم و ولایت بود.

 

پدر شهید احمدی روشن با تاکید بر اینکه ولایت ما را از گردنه های سخت نجات داد؛ گفت: بعد ولایتمداری شهدا برای ما ارزنده است. رهبری مکررا می گویند که به مذاکرات امیدوار نیستم؛ باید ولایتمدار باشیم.

 

این پدر شهید در اعتراض به صحبت برخی افراد مبنی بر مورد نیاز نبودن غنی سازی 20 درصدی تصریح کرد: اشتباه می کند کسی که می گوید ما به غنی سازی 20درصد احتیاج نداشتیم؛ اگر احتیاج نداشتیم چرا میلیاردها تومان از بیت المال را خرج کردید که حالا در آب رودخانه بریزیم. اگر احتیاج نداشتیم چرا چند خانواده را بی سرپرست کردید؟ چرا مصطفی را از ما گرفتید؟

منبع : 598

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان