به گزارش لنگرخبر،محمدولی روزبهان  در دیدار با فرماندار ماسال با بیان اینکه سالانه حدود 500 میلیون دلار چای وارد کشور می شود، اظهار کرد: در صورت توجه به صنعت چای و توسعه آن می توان مانع از خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور شد و از واردات چای جلوگیری کرد.

وی برداشت چای با کیفیت را موجب افزایش درآمد اقتصادی چایکاران دانست و افزود: امسال بالغ بر 80 درصد مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده و توانستیم در نیمه نخست سال جاری 100 درصد اعتبارات خود را جذب کنیم.

رئیس سازمان چای کشور احیای باغ های چای رها شده را فرصتی برای رغبت کشاورزان چایکار عنوان کرد و یادآور شد: افزایش اشتیاق مردم به استفاده از محصولات ارگانیک و بدون سم و چای خشک شده به روش دستی یکی از فرصت های موجود است.

به گفته وی، فرصت مذکور می تواند موجب ارتقای درآمد اقتصادی چایکاران و احیای باغ های چای رها شده و رغبت کشاورزان به طرف کشت چای شود.

فرماندار ماسال نیز در نشست مذکور با بیان اینکه در گام های نخست برای توسعه صنعت چای قرار داریم، گفت: همواره حرکت ها و اقدام های اولیه بسیار ارزشمند است.

محمود قاسم نژاد با اشاره به اینکه اطلاع رسانی مناسب و تغییر نگرش مردم نسبت به چای ایرانی می تواند طی کردن مسیر توسعه صنعت چای را تسهیل کند، خاطرنشان کرد: استفاده از عرصه های منابع طبیعی برای توسعه صنعت چای می تواند ضمن حفظ عرصه های منابع طبیعی موجب افزایش درآمدهای اقتصادی خانوارها و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان