به گزارش لنگرخبر،دو حادثه تلخ و ناگوار یکی در قلب اروپا و دیگری در قلب آفریقا منجر به کشته شدن ده ها فرد بی گناه شد، اما در این میان برخورد دوگانه رسانه های اصلاح طلب با این حوادث بار دیگر شعار برابری انسان ها را که از اردوگاه اصلاحات بلند است را زیر سوال برد.

پرده اول: در حمله بامداد روز یکشنبه(22 آذر) نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله، شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیسلو» شهر «زاریا» در ایالت «کادونا» چندین نفر از نزدیکان شیخ زکزاکی به شهادت رسیدند.

در این یورش، رهبر شیعیان نیجریه زخمی و بازداشت و بیش از 300 مسلمان شیعه از جمله فرزند و همسر زکزاکی به شهادت رسیدند.

این قتل عام مسلمانان نیجریه اما با سکوت جامعه جهانی روبرو شد، به طوری که در کمتر رسانه ای در جهان به آن پرداخت.

روسای جمهور کشورهای مختلف نیز این قتل عام را محکوم نکردند، همچنین رئیس جمهور کشورمان هم تا لحظه انتشار این خبر(2 روز پس از این فاجعه) پیام تسلیتی را منتشر نکرد.

از سوی دیگر مدعیان حقوق بشر در جهان که به بهانه برخورد قانونی جمهوری اسلامی ایران با مجرمان، فریادشان به آسمان بلند است در برابر این جنایت سکوت اختیار کردند.

این وضعیت در روزنامه های اصلاح طلب نیز مشاهده می شد، به طوری که این روزنامه های مدعی برابری انسان ها روز دوشنبه 94/9/23 (یک روز پس از اتفاق ناگواری که در نیجریه رخ داد) بدون کوچکترین اشاره ای در صفحه اصلی خود به آن چه بر مسلمانان سیاه پوست آفریقایی گذشت، از کنار این رویداد عبور کردند.

بایکوت خبری این اتفاق تلخ را در روزنامه های اصلاح طلب مشاهده می کنید:

پرده دوم:

کشته شدن نزدیک به 150 نفر در فرانسه تمام توجهات را به سمت پاریس جلب کرد. بسیاری از مردم در سراسر جهان به این اتفاق واکنش نشان دادند و گوگل و یوتیوب نیز با تغییر لوگویشان با کشته شدگان پاریس ابراز همدردی کردند.

سران کشورهای مختلف جهان از جمله رئیس جمهور ایران نیز بلافاصله پیام تسلیت دادند. صفحه اینستاگرام هنرمندان و ورزشکاران و سیاستمداران همه به رنگ سفید، قرمز و ابی در آمد. حتی برخی افراد در مقابل سفارت فرانسه در ایران شمع روشن کردند.

روزنامه های اصلاح طلب هم یک روز پس از کشته شدن قریب به 150 فرانسوی، صفحه نخست روزنامه خود را به کشته شدگان چشم آبی در پاریس اختصاص دادند.

تصاویر بازتاب گسترده واقعه ناگوار پاریس در روز دوشنبه 24 آبانماه را در روزنامه های اصلاح طلب مشاهده می کنید:


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان