به گزارش لنگرخبربه نقل از یگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، محمد احمدی پور عصر سه شنبه در نشست خبری که در آستانه آغاز نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات استان برگزار شد، فضای رسانه ای کنونی استان را در مجموع مناسب دانست و افزود: اگر این فضا در انتخابات تداوم یابد، به یک مطلوبیت در فضای رسانه ای می رسیم.

وی با بیان اینکه مجموعه دولت و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات با بی طرفی کامل بدنبال برگزاری انتخابات براساس قانون هستند، اظهار کرد: انتخابات پرشور می تواند در برابر تهدیدات و چالش های داخلی و خارجی، یک کارکرد حمایتی و انسجام بخشی در فضای انتخاباتی داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه فرامین رهبر معظم انقلاب در مشارکت گسترده مردم موثر است، خاطرنشان کرد: این حضور پرشور ، زمینه ساز تقویت دیپلماسی عمومی برای نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های جهانی است.

وی با بیان این که به طور یقین تمامی دلسوزان نظام جمهوری اسلامی برای انسجام بخشی بین مردم تلاش می کنند، تصریح کرد: همگان بایستی انتخابات را مبنای وحدت و انسجام در نظر بگیرند و از هرچه که موجب خدشه دار شدن همبستگی جامعه می شود، خودداری کنند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان در ادامه با تشریح روند فرآیند انتخابات اظهار کرد: روند فرآیند انتخابات خبرگان رهبری از ۲۱ آذرماه آغاز شده و بایستی تا بیست و پنجم دی ماه امسال، هیات های اجرایی آن تشکیل شود.

وی زمان ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری را از بیست و ششم آذرماه تا دوم دی ماه عنوان و بیان کرد: زمان ثبت نام مجلس خبرگان رهبری، هفت روز است که طی این مدت، داوطلبان خود و یا نماینده شان باید در فرمانداری رشت یا وزارت کشور حضور یابند.

احمدی پور یادآور شد: تایید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در هیات های اجرایی و نظارت استان انجام نمی شود و در شورای نگهبان انجام می شود.

به گفته احمدی پور، هیات های اجرایی تا پنجشنبه پیش رو در همه شهرستان ها و بخش های استان تشکیل خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان به زمان تشکیل هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: همچنین تشکیل هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی از بیست و هشتم آذرماه و همزمان با آغاز نام نویسی از داوطلبان انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به زمان تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: زمان تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری ۱۴ روز از بیست و دوم بهمن تا پنجم اسفندماه و زمان تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته از بیست و نهم بهمن تا پنجم اسفندماه خواهد بود.

احمدی پور با اشاره به تعداد حوزه های پیش بینی شده در گیلان برای این دو انتخابات اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک حوزه اصلی و ۴۲ حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ حوزه اصلی و ۳۲ حوزه فرعی وجود دارد.

وی تعداد شعبه های پیش بینی شده اخذ رأی را نیز بیش از دو هزار و ۸۰۰ شعبه عنوان کرد.

احمدی پور ادامه داد: پیش بینی می شود حدود ۵۶ هزار نفر اعم از نیروهای اجرایی، بازرسی و نظارت در امر اجرای این دوره از انتخابات، مشارکت داشته باشند.

وی گفت :با توجه به اینکه این افراد در دوره های مختلف انتخابات از قشرهای مختلف مردم هستند، روند برگزاری انتخابات بصورت کاملا مردمی در کشور انجام می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، تاکنون ۲۳۱ نفر در استان، داوطلب ورود به رقابت های انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که این آمار نسبت به مدت مشابه دوره گذشته، حدود ۱۰ درصد بیشتر است.

وی از داوطلبان خواست در فعالیت های سیاسی و تبلیغاتی خود بر اساس رعایت اصول اخلاقی، عرف جامعه و قانون عمل کنند.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هفتم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

استان گیلان ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان