به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام غلامحسین متو، رئیس موسسه شهید مطهری کشمیر پاکستان در ابتدای ششمین محفل معنوی «نفَس عمیق» در مشهد با اشاره به حادثه خونین نیجریه گفت: انقلاب اسلامی به برکت ولایت فقیه به شجره طیبه ای تبدیل شده است که در هرلحظه ثمرات آن را می بینیم . این شجره طیبه در مقابل تمام شیاطین دنیا با تمام امکانات به تنهایی ایستاده است.

وی افزود: ثمرات این نهضت اسلامی در سرتاسر جهان ملموس است. به عنوان مثال نیجریه را ببینید که چنین اجتماع عظیم ده میلیونی به برکت وجود حجت الاسلام زکزکی شکل گرفته است که شاید بتوان گفت در تاریخ شیعه که گرویدن این تعداد به تشیع بی نظیر است.

رئیس موسسه شهید مطهری کشمیر پاکستان گفت: در اربعین این شیعیان از 150 تا 200 کیلومتری به پیاده روی اقدام می کنند و در منطقه زاریا اجتماع میلیونی عزاداری دیدنی که اشک انسان را جاری می کند، شکل می دهند. این به برکت انقلاب امام و سکان داری امام خامنه ای است که این شیعیان تحول بزرگی را در آفریقا ایجاد کرده اند.

این مبلّغ پاکستانی خاطرنشان کرد: با خون دادن، این جریان متوقف شدنی نیست چراکه تشیع با خون دادن جلو می رود. باید آن موقعی نگران بشویم که در دام عافیت طلبی و بی غیرتی بیفتیم.

حجت الاسلام متو افزود: چندین سال قبل یکی از اهل تسنن کشمیر به من می گفت برو به مسئولین جمهوری اسلامی بگو که ما آماده ایم هفتاد کشمیر را فدای جمهوری اسلامی کنیم چراکه جمهوری اسلامی شجره طیبه است.

فعال فرهنگی جهان اسلام با تأکید بر اینکه دغدغه زکزاکی شهادت پسرانش نیست کما اینکه سید حسن نصرالله نگران شهادت فرزندش نبود، ادامه داد: به نظرم دغدغه آن ها این است که این سید سکان دار انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه در دنیا مظلوم است، در داخل کشور خود هم مظلوم واقع شده است.

این شخصیت مذهبی کشمیر افزود: رهبر انقلاب اسلامی که کارهای بر دوش من و شما را خودشان انجام می دهند و به تنهایی رسانه و بلندگوی حق خواهان جهان هستند. مشکل ما این است که دردشان را نمی فهیم و همان طور که حضرت امیر(ع) می گفت این سینه پر است از چیزهایی که بشریت به آن نیاز داد، این حالت برای ایشان نیز وجود دارد.

وی افزود: ایشان تنها فردی در گیتی است که برنامه جهانی دارد و درد علوی و حسینی مستضعفین جهان را دارد به طوری که خواب از چشمش بیرون می رود، واقعیتش من درکش نمی کنم.

رئیس موسسه فرهنگی شهید مطهری کشمیر پاکستان خاطرنشان کرد: در پاکستان می گفتند این مشکلات چه زمانی رفع خواهد شد، می گوییم که وقتی رهبری مثل خمینی پیدا بشود لذا مواظب باشید که در جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام دنبال نسخه های دیگری نروید چراکه حضرت علی(ع) فرمود ملتی که هم وغمش شکم باشد، ارزش آن ملت به اندازه همان چیزی است که از شکمش خارج می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان