به گزارش لنگرخبر،شاید کمتر اظهارنظری از برخی اعضای شورا و شهردار لاهیجان بتوان یافت که در آن حرفی از بدهی های گذشته شهرداری لاهیجان به میان نیامده باشد. این اظهارنظرها هر اندازه هم که به نیت زیر سوال بردن عملکرد شهردار قبلی بوده باشد، باز هم می تواند نشانی بر اوضاع نا به سامان شهرداری لاهیجان در زمان فعلی باشد. آن جا که آگشته در نامه ای خطاب به رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر استیصال و درماندگی شهرداری در تامین حقوق و مزایای کارکنان شهرداری صحه گذاشت و از معاون وزیر درخواست مساعدت بلاعوض نمود!

 حالا اما آن چه جلب توجه می کند، اینست که گویا شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان پس از گذشت 9 ماه از تصدی آگشته بر شهرداری لاهیجان هنوز هم آمار دقیقی از میزان بدهی گذشته شهرداری ندارند و هر بار نقل قول های متفاوتی از آنان در این خصوص مطرح می شود. 

شهردار اسبق الوند که در روز معارفه خود به عنوان شهردار لاهیجان، بدهی گذشته شهرداری را 30 میلیارد عنوان کرده بود، حالا مدعی آن است که 10 میلیارد از این بدهی را در 9 ماه تصدی اش بر شهرداری لاهیجان پرداخت کرده است و 22 میلیارد باقیمانده را هم تا پایان سال 95 به 15 میلیارد می رساند! (اینجا و اینجا را بخوانید)

نکات جالب اینجاست که هر چند کحالی رفته اما گویا بدهی هایش در حال افزایش است! آگشته حالا می گوید که 10 میلیارد از بدهی ها را داده و 22 میلیارد مانده که با این اوصاف بدهی های گذشته شهرداری لاهیجان مجموعا 32 میلیارد می شود که 2 میلیارد بیشتر از آمار قبلی ارائه شده توسط خود آگشته است! 

البته آگشته که 9 ماهه 10 میلیارد از بدهی ها را پرداخت کرده (هر ماه بیش از یک میلیارد تومان) حالا قرار است بنا به ادعای خود 15 ماهه (تا پایان سال 95) 7 میلیارد را پرداخت کند (کمتر از ماهی 500 میلیون تومان) که این اختلاف در پرداخت ماهیانه بدهی ها هم قابل تامل داست!  

جالب تر آن که مهربان، سخنگوی شورای شهر لاهیجان اول آبان ماه 94 با بیان اینکه میزان دقیق بدهی ها مشخص شده است، آن را 40 میلیارد ارزیابی کرده بود!

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان