نتانیاهو در دومین روز اقامتش در امریکا و در دیدار با اعضای لابی صهیونیستی آیپک با تشریح دیدگاه خود درخصوص اوضاع منطقه بار دیگر نگرانی خود از قدرت و نفوذ ایران در منطقه را ابراز کرده و خواستار برچیده شدن برنامه هسته ای ایران گشت.

به گزارش لنگرنیوز به نقل از پایگاه 598 ، اگرچه نتانیاهو انتقاد خود از سیاست های اوباما را به صراحت اعلام نکرد اما با بیان تفاوت نظرهای خود و اوباما درخصوص دیپلماسی کاخ سفید در مواجهه با ایران بر انتقادات خود صحه گذاشت.

 

وی در این دیدار با تکرار مخالفت سرسختانه خود در قبال هرگونه معامله ای با ایران اظهار داشت اسرائیل با هرگونه توافقی که به جمهوری اسلامی اجازه دهد برخی فناوری های با قابلیت ساخت بمب را حفظ کند مخالف است.


نتانیاهو افزود: ”تمام فناوری های اینچنینی باید برچیده شوند و بنابراین باید فشارهای دیپلماتیک بر ایران را افزایش دهیم."

 

بدیهی است چنین خواسته ای نقض غرض هدفی است که تخفیف تحریم ها در پی آن است. اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بی توجهی به این مسئله رهبران شش کشور مقابل ایران در مذاکرات را مواخذه نموده و تصریح کرد: ”متاسفانه قدرت های برتر دنیا تصمیم گرفته اند ایران را با توانایی غنی سازی اورانیوم به حال خود رها کنند.

 

البته امیدوارم آنها این اشتباه بزرگ را مرتکب نشوند زیرا این امر ایران را به عنوان کشوری که در آستانه هسته ای شدن [ساخت سلاح هسته ای] است باقی می گذارد." وی مدعی شد: ”شش کشور امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان فریب رئیس جمهور جدید همیشه خندان و وزیر امور خارجه خوش صحبت ایران را خورده اند!!"

 

وی با اشاره به توان موشکی ایران هشدار داد کلمات زیبای ایرانی ها با اقدامات خشن آنان همخوانی ندارد: ”بُرد موشک های ایران هم اکنون و یا بزودی به ساحل شرقی ایالات متحده و کمی پس از آن به تمام نقاط امریکا خواهد رسید!"

 

نتانیاهو اعلام کرد اسرائیل هنوز هم مشتاق حمله به پایگاه های هسته ای ایران است و با فلسطینی ها نیز صلح نخواهد کرد: ”من هرکاری را باید برای دفاع از دولت یهودی اسرائیل انجام دهم عملی خواهم کرد."

 

اما این درحالی است که وی برخلاف گذشته از تهدید مستقیم نظامی علیه ایران دست کشیده است. نخست وزیر جنگ طلب اسرائیل سپس با طرح مجدد موضوع صلح با فلسطین با بی شرمی افزود فلسطین هیچ راهی ندارد مگر اینکه دولت اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

 

او در حالی این سخنان را بیان می کرد و فلسیطن را به ”نادیده گرفتن تاریخ" متهم می ساخت که اسرائیلی ها هر روز خانه های بیشتری از فلسطینیان را در کرانه باختری غصب کرده و در صدد هستند کل خاک فلسطین را اشغال کنند.


منابع:

https://www.reuters.com/article/2014/03/04/us-iran-nuclear-netanyahu-idUSBREA231F120140304

https://www.washingtonpost.com/world/national-security/iran-should-face-more-pressure-to-dismantle-nuclear-program-netanyahu-tells-aipac/2014/03/04/065a7648-a3d0-11e3-a5fa-55f0c77bf39c_story.html?tid=hpModule_04941f10-8a79-11e2-98d9-3012c1cd8d1e

https://www.jta.org/2014/03/04/news-opinion/united-states/in-washington-netanyahu-brings-sunny-peace-vision-dark-iran-warning

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان