به گزارش لنگرخبر، عبدالرضا قاسمیان لنگرودی در مراسم تکریم اعضای هیئت مدیره دوره ششم و معارفه اعضای هیئت مدیره دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان اظهار کرد: تعداد 19 هزار و 330 نفر در هفت رشته عمران، برق، معماری، مکانیک، نقشه برداری و شهرسازی و ترافیک عضو سازمان مذکور هستند.

وی تعداد 8 هزار و 500 نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان معادل 44 درصد را دارای پروانه اشتغال عنوان کرد و افزود: 48 درصد از اعضای مذکور در رشته عمران فعالیت می کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با بیان اینکه 21 درصد از اعضای این سازمان را رشته برق تشکیل می دهند، تصریح کرد: 19 درصد از اعضا در رشته معماری، 12 درصد در رشته مکانیک، سه درصد در رشته نقشه برداری و یک درصد در رشته شهرسازی و ترافیک فعالیت می کنند.

قاسمیان مجموع متراژ زیربنای ساختمانی از ابتدای امسال تاکنون در گیلان را 2 میلیون و 100 هزار متر مربع خواند و بیان کرد: امسال 8 هزار و 626 پروژه در استان اجرایی شده است.

وی تعداد پروژه های اجرایی ساختمانی نسبت به مدت مشابه سال 92 در گیلان را با 52 درصد کاهش ذکر کرد و گفت: تعداد پروژه های اجرایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 87 درصد در استان کاهش داشته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با اشاره به اینکه 5 میلیون و 640 هزار متر مربع متراژ ساختمان ها در سال 92 بود، خاطر نشان کرد: سال 92 تعداد 18 هزار و 718 پروژه در استان داشتیم.

قاسمیان به 5 میلیون و 200 هزار متر مربع متراژ ساخت وساز در سال 93 در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته 12 هزار و 128 پروژه در استان داشتیم و این روند نزولی ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه روند رکود ساخت وساز مسکن همچنان در گیلان حکمفرماست، اظهار کرد: از آذر ماه سال 92 تاکنون براساس ابلاغیه شورای مرکزی تعداد 3 هزار و 250 پروژه با زیربنای 2 میلیون و 395 متر در رشته های عمران، معماری و برق اجرا کردیم.

قاسمیان به صدور شناسنامه فنی ملکی از مهر ماه سال 92 تاکنون در گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد 428 پروژه با 780 هزار متر مربع شامل طرح مذکور شدند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با بیان اینکه 16 دفتر نمایندگی در استان داریم، تصریح کرد: 155 نفر در دفاتر مذکور فعالیت می کنند.

وی برگزاری دوره های مختلف آموزشی را از برنامه های اجرایی در سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان برشمرد و بیان کرد: دفتر نمایندگی در آستارا در حال احداث است ضمن اینکه پنج دفتر نمایندگی در حال تاسیس داریم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان