به گزارش لنگرخبر، اسماعیل کشت پرور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در لنگرود به مناسبت سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره) و گرامیداشت هفته سوادآموزی ضمن برشمردن برنامه های این هفته، اهم فعالیت های انجام شده در طول سال تحصیلی 94ـ 93 توسط اداره سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش لنگرود را تشریح کرد.

وی کسب رتبه برتر استانی در شناسایی و جذب اولیای بی سواد دانش آموزان و در تشکیل جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی به منظور پیشبرد امور سوادآموزی را از جمله برنامه ها عنوان کرد.



رئیس اداره سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش لنگرود، ثبت مشخصات 51 هزار نفر از قبول شدگان پایه پنجم ابتدایی دختر و پسر سال های 53 تا 77 و جذب بالای صددرصد افراد بی سواد و کم سواد در کلاس های سوادآموزی از ابتدای سال تاکنون را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.



وی گفت: اشتغالزایی برای 40 نفر از آموزش دهندگان آزاد دارای مدارک تحصیلی دیپلم و بالاتر به منظور آموزش افراد بی سواد و کم سواد و پالایش اسمی 200 نفر از افراد بی سواد روستایی و شناسایی 60 نفر بی سواد واجدالشرایط از دیگر برنامه های آموزش و پرورش لنگرود بوده است.



کشت پرور جذب بالای 500 نفر از افراد بی سواد و کم سواد در دوره های مختلف سوادآموزی طی سال تحصیلی 94-93، تشکیل جلسات و امضای تفاهمنامه با 15 دستگاه اجرایی در این شهرستان برای پیشبرد امور سوادآموزی را از جمله برنامه های مهم اداره مذکور ذکر کرد.



وی تصریح کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در به صفر رساندن بی سوادی، توانمندسازی عوامل ستادی و آموزش دهندگان از طریق برگزاری دوره های ضمن خدمت و توجیهی تخصصی از برنامه های مهم اداره آموزش و پرورش لنگرود بود.



این مسئول با اشاره به بیان برنامه های هفته گرامیداشت سوادآموزی خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، امام جمعه و فرماندار این شهرستان، اجرای مسابقات انشاءنویسی و کتابت آیات نور، حضور در گلزار شهدای شهرستان و حضور کارکنان و مسئولان سوادآموزی در مراسم وحدت بخش نماز جمعه و ... از جمله برنامه های گرامیداشت سوادآموزی در لنگرود است.



وی مهم ترین مشکل و چالش پیش روی سوادآموزی را عدم استقبال افراد بی سواد باقیمانده برای مشارکت در برنامه های سوادآموزی عنوان کرد.



کشت پرور خاطرنشان کرد: برطرف شدن مشکل بی سوادی در شهرستان لنگرود نیاز به عزم همگانی دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان