به گزارش لنگرخبر، عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم افتتاح طرح توسعه کتابخانه عمومی شمس گیلانی و بهره برداری همزمان هشت بخش کودک در کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت : با توسعه کتابخانه ها در کشور، بخش مستقل کودک نیز در بسیاری از کتابخانه های عمومی راه اندازی شده است که وظیفه تامین نیاز مخاطب و تهیه خوراک مناسب برای کودک و نوجوانان را بر عهده دارد.



دکتر مهردخت وزیرپور اظهار کرد : 80 درصد کتابخانه های عمومی کشور بخشی را به فعالیت های قصه خوانی، شاهنامه خوانی، فیلم، گزارش و... ویژه کودک اختصاص داده اند.



وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی، دانشگاه مردم و آغازگر رشد و تعالی مملکت برای علم و فرهنگ است اضافه کرد : کتابدار، معلم فرهیخته و ایثارگری است که به جامعه کمک می کند.

IMG_3162



دکتر وزیرپور با تاکید بر اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید ابتدا از خانواده ها و بعد توسط آموزش و پرورش در جامعه نهادینه شود افزود : در آموزش و پرورش به امر کتاب و کتابخوانی توجه زیادی نشده و انتظار می رود این مسئله بهبود یابد.



مشاور دبیر کل نهادکتابخانه ها با تاکید بر استفاده صحیح از موبایل، تبلت و تکنولوژی های امروز اضافه کرد : نباید فناوری های الکترونیکی از فرزندان گرفته شود بلکه نیاز است با آموزش صحیح و درست از این ابزار با کمک وصل شدن به اینترنت به نفع گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهره مند شد.



وی با اشاره به تامین نیاز نابینایان و ناشنوایان به کتاب و کتابخوانی گفت : علاوه بر تامین نیاز مخاطبان جوان، برای نابینایان و ناشنوایان نیز خدماتی ارائه می شود که در بیشتر شهرها این اقدام در حال راه اندازی و منابع و تجهیزات آن نیز تامین می شود.



 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان