به گزارش لنگرخبر،حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در مراسم گرامیداشت حماسه مردم گیلان در 8 دی در میدان شهدای ذهاب این شهر با تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: برخی از حوادث تقارن با معنایی دارند.

وی به حوادث رخ داده هنگام تولد پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: با تولد پیامبر (ص) کنگره هایی فرو ریخت و دریاچه هایی خشک شد.

دادستان کل کشور افزود: تقارن میلاد پیامبر (ص) با تولد امام جعفر صادق (ع) نشان می دهد اسلام را باید در فرهنگ مکتب امام صادق (ع) بجوییم و آنها که می خواهند پیرو حضرت محمد (ص) باشند از مکتب امام جعفر صادق (ع) الگو بگیرند.

وی شناخت راه و حرکت دشمن را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امروز کسانی که در محضر امام (ره) درس آموختند و در محضر مقام معظم رهبری رشد کردند، دشمن شناس و دشمن ستیز هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه انسان دین مدار باید دشمنان را بشناسد، خاطرنشان کرد: مهم ترین شاخص عاشوراییان بصیرت آنها است که بر شمشیرهایشان حکمرانی می کند.

وی افزود: آنها که در مقابل امام حسین (ع) صف آرایی کردند بی بصیرت بودند و بصیرت و شناخت برای انسان بسیار مهم است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بصیرت در دین قطب نمای انسان های دین مدار است، اظهار کرد: شناخت حق نیاز به بصیرت دارد.

وی با اشاره به اهمیت گفتمان ولایت و امامت، گفت: گفتمان امامان (ع) یک گفتمان بوده و گفتمان ولایت ثابت است و امروز همان فریاد جماران را از حلقوم امام خامنه ای می شنویم.

رئیسی با بیان اینکه در سیره ائمه (ع) کنار آمدن با دشمن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: کنار آمدن با ظلم و استکبار وجود ندارد.

«وحدت» راهبرد نظام اسلامی در مقابل «تفرقه» دشمنان/«تقلب» رمز فتنه 88 بود/هیچ سندی مبنی بر تقلبی بودن انتخابات 88 ارائه نشد

وی راهبرد امروز نظام اسلامی وحدت دانست و تصریح کرد: راهبرد دشمن «تفرقه» است و هر کس تفرقه ایجاد کند در راستای راهبرد دشمن حرکت کرده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز ساز و کار قانون سالم بودن انتخابات را تضمین کرده است، افزود: مردم مجری اصلی انتخابات هستند و دشمنان می خواهند سلامت انتخابات را زیرسئوال ببرند.

وی تقلب را اسم رمز فتنه در سال 88 عنوان کرد و گفت: تاکنون کسی سندی مبنی بر تقلب در انتخابات ارائه نکرده و تنها به دنبال ایجاد تردید در دل مردم بودند.

رئیسی ظلم به مردم را نابخشودنی خواند و یادآور شد: رهبری هشدار دادند اردوکشی خیابانی نکنید و موضوع را تبدیل به بحران نکنید.

وی گفت: دشمن در فتنه سال 88 احساس کرد جای پایی در کشور پیدا کرده اما از ملت ایران شناخت نداشت که مردم با بصیرت و دشمن شناس هستند.

دادستان کل کشور ملت ایران را پشتیبان ولی فقیه دانست و تصریح کرد: خیزش مردم گیلان در راستای بصیرت در 8 دی در تاریخ ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه یوم الله قدرت تجلی خدایی است، افزود: دست قدرت خدا در 8 و 9 دی ملت ایران متجلی شد که مشت محکمی بر دهان فتنه گران بود.

رئیسی با بیان اینکه مردم علیه فتنه گران و استکبار یکپارچه خروش بودند، اضافه کرد: حماسه 9 دی پیام برای دشمنان انقلاب اسلامی است که ملت ایران دشمن شناس و زمان شناس بوده و با بصیرت در صحنه هستند.

وی توجه به عبرت های فتنه های 88 را مهم خواند و خاطرنشان کرد: دشمن از هر زمینه ای برای ایجاد تفرقه و تردید در انتخابات تلاش می کند.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه مردم باید به رهنمودهای مقتدای بصیرت آفرین ما توجه کنند، یادآور شد: ساز و کار قانون تضمین کننده انتخابات بوده و ایجاد شبهه در دل مردم گناه نابخشودنی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز توجه به قانون و اصل ارزش های اسلامی و ولایت فقیه تضمین کننده نظام اسلامی است.

رئیسی با مهم خواندن جایگاه مجلس خبرگان و شورای اسلامی، متذکر شد: مردم با انتخاب اصلح و حضور میلیونی در انتخابات بار دیگر اقتدار نظام اسلامی را به منصه ظهور می رسانند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان