کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از ظهر امروز با دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش لنگرنیوز ، دکتر جلیلی در این دیدار تاکید کرد؛ دموکراسی در ایران واقعی است و نظام مردمی با اقتدار از ارزش ها، حقوق و منافع مردم دفاع می کند. نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی، حمایت مدعیان دموکراسی از رفتارهای مغایر با دموکراسی در اوکراین، مصر و بحرین را نگران کننده دانست.


جلیلی همچنین در این دیدار اظهار داشت: خوشحالم از این که امکان پیدا کردید پیشرفت های جدید ایران را علیرغم همه تحریم ها ببینید. این پیشرفت ها مبتنی بر ظرفیت های دینی، بومی و تمدنی ماست که برخی نمونه های تاریخی آن را نیز در اصفهان خواهید دید.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی گفت، نظام مردم سالاری دینی موجب سرعت چشمگیر این پیشرفت شده است. بر همین مبناست که مردم ما اجازه نمی دهند در برخورداری از حقوق قانونی خود یک استثنا باشند و در مسیر پیشرفت آن ها مانع ایجاد شود.

دکتر سعید جلیلی افزود، حمایت قدرت های مدعی دموکراسی از رفتارهای مغایر با دموکراسی در اوکراین، مصر و بحرین نگران کننده است. متاسفانه پس از رفتارهای مغایر حقوق بشر در فلسطین، افغانستان و عراق، امروز برخی قدرت ها به دنبال استفاده از تروریسم و جنگ های خیابانی به جای ساز وکارهای دموکراسی هستند.

به گزارش رجا، کاترین اشتون هم در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با دکتر جلیلی، اظهار داشت: من به یکی از همراهانم گفتم که اگر به دیدار شما نیام، قطعا سفر من به تهران کامل نشده است.

جلیلی در پاسخ به این سوال اشتون که در حال حاضر مشغول چه کاری هستید، گفت: «دانشگاه تدریس می کنم.»

گفتنی است علی باقری و مایکل مان نیز در این دیدار حضور داشتند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان