به گزارش لنگرخبر،به نقل از شیرازه، وزیر پیشین اطلاعات با اشاره به حوادث انتخابات سال 88 گفت: علیرغم اینکه برخی خواص تحت تاثیر نفوذ سرویس های اطلاعاتی دشمن قرار گرفتند و دچار اشتباه محاسباتی شده بودند اما ملت ایران با بصیرت و حضور خود در میدان و خلق حماسه 9 دی توطئه و نقشه استکبار را نقش برآب کرد اما این به معنای پایان فتنه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز اظهار کرد: فتنه های استکبار تمامی ندارد و همواره طرح های خود را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه می دهد و تا زمانی که انقلاب اسلامی از ارزش های خود دست بر ندارد و با قدرت در حال حرکت است، فتنه ها و توطئه های دشمنان و استکبار ادامه دارد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به برنامه ریزی های دقیق دشمنان در طراحی فتنه ۸۸ خاطرنشان کرد: تمامی این برنامه ها با هدف نفوذ به انقلاب اسلامی طراحی و اجرا شد اما در این میان دشمن پیش بینی حضور گسترده مردمی در ۹دی و برچیده شدن تمامی توطئه هایش توسط ملت ایران را نکرد.

حجت الاسلام مصلحی تأکید کرد: استکبار با عوامل مختلف مانع پیشرفت انقلاب می شود اما به یاری خداوند و هوشیاری مردم تاکنون به اهداف خود دست پیدا نکرده است.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) در خردادماه ۴۲ به شهید عراقی و مرحوم عسکراولادی گفتند که این نهضت را با سه هدف ایجاد حکومت اسلامی، ایجاد بیداری اسلامی در دنیای اسلام و زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) آغاز کردم و امروز می بینیم که بعد از نیم قرن این موارد در حال اجرا است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و فرامنطقه ای با قدرت در حال پیشرفت است، عنوان کرد: استکبار از گسترش اسلام در تمام جوامع واهمه دارد چراکه بسیاری از پیشرفت های غرب نیز مرهون علم اسلامی از جمله کتاب های ابوعلی سینا است و اندیشمندان استکبار با توجه به اسلام هراسی گسترده در دنیا به دنبال شناخت اسلام هستند.

حجت الاسلام مصلحی اجرای پروژه های اسلام هراسی را به دلیل گرایش اندیشمندان غربی به اسلام دانست و گفت: بر سر راه انقلاب مشکلاتی مانند طراحی های دشمن، نفوذ، سنگ اندازی و جهت گیری های نابخردانه صورت می گیرد اما به اعتراف نتانیاهو ایران اکنون تمام کشورهای اسلامی را با خود همراه کرده است.

وی با بیان اینکه هرچه کردند نتوانستند جلو پیام آقا به جوانان غربی را بگیرند، اظهار کرد: پیام آقا تاثیرگذاری فراوانی داشته و اندیشمندان استکبار با وجود اسلام هراسی می خواهند ببینند اسلام چیست و چه می خواهد بگوید.

حجت الاسلام مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین موارد مختلف نفوذ پرداخت و جریان نفوذ در کشور را مقوله ای طراحی شده از سوی شیطان دانست و افزود: نفوذ به دو دسته «موردی» و «جریانی» تقسیم بندی می شود که ترور شخصیت های ناب انقلاب در زمره «نفوذِ موردی» قرار دارد و این ترور ها یا به شکل از بین بردن فرد و یا به شکل ترور شخصیتی و ترساندن افراد اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه «نفوذِ جریانی» نیز به شکل ویژه به دنبال تحقق اهداف مثلث شوم دستگاه های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل است، افزود: در نفوذ جریانی فردی به قدرت می رسد و اهداف مجموعه را اجرایی می کند و براساس آیات قرآن کریم در نفوذ جریانی از دو بازوی حزب و جنود استفاده می کنند که حزب را در القای فکری و جنود را در کارهای عملیاتی به کار می گیرند.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ بیش از ۲۵۰ نفر که در سفارت انگلیس کار می کردند و ۲۰۰ نفر آن ها ایرانی بودند، در سطح کشور پراکنده شده بودند و با ارتباط برقرارکردن با خواص و ملاقات های مختلف، سعی در ایجاد شک و تردید و اشتباه محاسباتی در آن ها را داشتند.

وی با تأکید بر اینکه اشتباه محاسباتی در بین مسئولان و خواص جامعه مهم ترین عوامل بروز فتنه ۸۸ بود به موارد اشتباه محاسباتی در تاریخ اشاره و تصریح کرد: حضرت علی(ع) نیز در زمان رسیدن به حکومت با سه فتنه داخلی جمل، نهروان و صفین روبه رو بود اما اسامه که در سن 18 سالگی فرمانده جنگی پیامبر(ص) بود به یاری او نشتافت زیرا دچار اشتباه محاسباتی و مشکل در تشخیص حق و باطل شده بود و می گفت با خدای خود عهد بسته ام با اهل قبله مبارزه نکنم.

حجت الاسلام مصلحی ایجاد التقاط و تردید در افراد، مشغول کردن افراد به خیال پردازی و آرزوهای طولانی، زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست، شایعه سازی، دروغ پراکنی، غفلت از امدادهای الهی، القای یأس و بر تر دانستن کدخدا و غیره را از جمله مواردی دانست که در نفوذ جریانی دنبال می شود.

وی تصریح کرد: مصوبه اخیری که اوباما امضا کرده با محاسبات غلط بین مسئولان و برخی از خواص که اعلام می کنند اجرایی شدن آن سبب بروز مشکلات می شود، نیز به نوعی ساده اندیشی است چراکه این طرح توسط اوباما امضا شده و اجرایی هم می شود.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در فتنه ۸۸ در فضای مجازی به ویژه فیس بوک برنامه های مختلفی ارائه می کردند تا زود تر به اهداف خود دست پیدا کنند بیان کرد: در آن زمان قرار بود فیسبوک به مدت چند ماه تعطیل شود و نرم افزارهای خود را بازسازی کند که با مخالفت شدید اوباما مواجه شد چرا که برای استفاده از فیسبوک در فتنه ۸۸ برنامه ریزی کرده بودند.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه با همکاری و مشارکت چندین نفر از دانشجویان نخبه بسیجی و دلسوز انقلاب با این برنامه ریزی های استکبار در فضای مجازی نیز مقابله شد عنوان کرد: با تلاش عزیزان ما ضربه بسیار سنگینی به آمریکایی ها وارد شد به نحوی که اوباما در یکی از سخنرانی های خود این موضوع را بیان کرد.

وزیر سابق اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جریان اقتصاد مقاومتی به عنوان کسی که پشت صحنه های اقتصادی را می بیند، می گویم که فقط ۲۰ درصد مسائل اقتصادی کشور به تحریم ها ربط دارد و بخش عمده مشکلات اقتصادی ما داخلی است.

حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: با هدف زمین زدن اقتصاد کشور برای واردات هزینه می کنند و با شرمندگی باید بگویم که در تهران جشنواره لباس ترکیه ای می گذراند در حالی که ایران بالا ترین صنایع نساجی را در منطقه دارد.

حجت الاسلام مصلحی همچنین با بیان اینکه گروه هایی مانند داعش را برای مقابله با ایران ساخته اند، گفت: جریانی که در فرانسه به نام داعش راه افتاد، برای برهم زدن روابط اقتصادی این کشور با ایران بود.

وی با بیان اینکه فرانسه برای این انتخاب شد که بیشترین ارتباط تجاری و صنعتی را با ایران دارد افزود: پس از اینکه مذاکرات هسته ای به نتیجه رسید، فرانسه فکر می کرد از جریان عقب افتاده است، به همین دلیل نخستین کشوری بود که وزیر خارجه خود را به ایران فرستاد؛ در این قضایا آمریکا تصمیم گرفت فرانسه را بر سر جای خود بنشاند.

وزیر سابق اطلاعات در مورد حمایت ایران از بشاراسد گفت: برخی می پرسند که جریانات سوریه چه ربطی به ایران دارد، در حالی که استکبار بنا را بر این گذاشته است که با حذف بشاراسد مقاومت را از بین ببرد.

وی ادامه داد: من همان زمان نیز که نخستین ناآرامی در سوریه رخ داد، با استفاده از گزارش هایی که از درون سازمان های اطلاعاتی درز می کرد، برای مخالفان اسد در سوریه شرح دادم که قصد استکبار چیست اما قبول نکردند و دو سال پس از آن به اشتباه خود اعتراف کردند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان