فرزند رییس شورای شهرستان رشت، با رایزنی ها و پیگیرهای پدر خود، بالاخره به عنوان عضو هیات مدیره سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت و مشاور کمسیون ترافیک منصوب شد.

 به گزارش لنگرنیوز به نقل از ۸دی نیوز، اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهرستان رشت در اقدامی فرزندش را به عضویت هیأت مدیره سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت و مشاور کمسیون ترافیک در آورد. این اقدام با اعتراضاتی از درون شورا مواجه شده است.

 

وی ظاهرا با فشار به شهردار رشت، وی را نسبت به این اقدام متقاعد کرده است.

 

طبق قانون، بستگان درجه یک اعضای شورا به هیچ وجه حق انجام معامله با دهیاری، شهرداری، سازمانها و شرکتهای وابسته به آن را نخواهند داشت.

 

پیش از این آقازاده حاجی پور، به عنوان مشاور کمسیون حمل و نقل ترافیک در شورای شهر رشت نیز منصوب شده بود.

 

یکی دیگر از پستهایی که اخیرا به این آقازاده داده شده مشاور در شورای شهرستان رشت می باشد که ظاهرا با این شرایط، ماهانه مبلغ خوبی به عنوان حقوق دریافت خواهد کرد.

 

متن صریح قانون تشکیلات، وظایف وانتخابات شوراهای اسلامی کشور در خصوص این به شرح زیر می باشد:

 

”ماده۸۲ مکرر۳ – شوراهای موضوع این قانون یا هر یک از اعضاء آنها حق ندارند در نصب و عزل کارکنان دهیاری ها، شهرداری ها و یا شرکتها و مؤسسات وابسته به آنها دخالت نمایند یا به آنها دستور دهند و واگذاری مسؤولیت اجرائی، عضویت هیأت مدیره و مدیریت عامل به اعضاء شوراهای مذکور در دهیاریها، شهرداریها، شرکتها و سازمانهای تابعه ممنوع می باشد.

 

تبصره ۱ – اعضاء شوراهای مذکور و بستگان درجه یک آنها به هیچ وجه حق انجام معامله با دهیاری، شهرداری، سازمانها و شرکتهای وابسته به آن را نخواهند داشت و انعقاد هرنوع قرار داد با آنها ممنوع می باشد. در غیراین صورت ضمن لغو قرارداد و سلب عضویت دائم از شورا، پرونده به مراجع ذی صلاح ارسال می گردد.”

 

(لینک قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در سایت شورای نگهبان)

 

لازم به ذکر است که عباس صابر عضو شورای شهر رشت نیز چندی پیش در مصاحبه ای با تسنیم گیلان با اشاره به عضویت فرزند یکی از اعضای شورای شهر در هیئت مدیره سازمان حمل و نقل اظهار کرد: این موضوع توسط اعضای شورا پیگیری می شود.

 

وی با بیان اینکه در شرایطی که مردم نسبت به مجموعه شهرداری بی اعتماد هستند، گفت: باید در این شرایط نگاه مثبت به جامعه تزریق شود و از انجام چنین اموری خودداری شود.

 

گفتنی است اسماعل حاجی پور از اصلاح طلبان ارشد شورای شهر رشت می باشد که توانست با فشار بر شهردار غیر بومی اقدامی خلاف قانون انجام دهد.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان