به گزارش لنگرخبر، مدتی است که صحبت از تغییرات در پست دروازه بانی تیم فوتبال پرسپولیس به گوش می رسد. این در حالی است که سوشا مکانی، ایمان صادقی و مرتضی قدیمی پور سه دروازه بان پرسپولیس در لیگ امسال بودند که هریک در لیگ برتر و جام حذفی برای این تیم بازی کردند. البته سرخپوشان در فصل پانزدهم فوتبال حرفه ای مشکلاتی از ناحیه دروازه داشتند چراکه با محرومیت هایی که برای سوشا مکانی به وجود آمده بود و همچنین عدم اطمینان هواداران به صادقی و قدیمی پور باعث شده بود تا قفس توری سرخپوشان لرزان تر از گذشته باشد.

صحبت هایی شنیده می شود مبنی بر توافق ایمان صادقی با تیم خونه به خونه بابل که در صورت قطعی شدن مذاکرات این دروازه بان راهی لیگ دسته اول خواهد شد. از طرف دیگر پرسپولیسی ها باید جای خالی صادقی را با یک گزینه دیگر پر کنند که بتواند اطمینان سرخپوشان را در روزهایی که به هر دلیلی سوشا مکانی در پرسپولیس قادر به بازی نباشد به خود جلب کند. از طرف دیگر طبیعی است که در فصل نقل و انتقالات نام ها و گزینه هایی به میان بیاید اما به نظر می رسد رسپولیسی ها گزینه ای جدی به نام علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم نفت دارند.

این در حالی است که بیرانوند با نفت قرارداد دارد و فقط در صورتی می تواند از این تیم جدا شده و پیراهن پرسپولیس را بپوشد که موافقت مدیران باشگاهش را به همراه داشته باشد. بحث حضور بیرانوند در پرسپولیس به نقل و انتقالات زمستانی منتهی نمی شود چرا که هفته هاست این مسئله به صورت زمزمه و شایعه در رسانه ها وجود دارد. با این همه این بار به نظر می رسد مسئولان باشگاه پرسپولیس جدی تر به دنبال این دروازه بان ملی پوش هستند.

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس هم بی میل نیست تا این دروازه بان را به خدمت بگیرد اما مسئولان باشگاه پرسپولیس به خوبی می دانند که اگر قصد گرفتن بیرانوند را داشته باشند این احتمال وجود دارد که مسئولان باشگاه نفت رقم نجومی بابت این انتقال درخواست کنند که شاید در توان پرسپولیسی ها نباشد. در این میان شاید اختلافاتی که میان بیرانوند و علیرضا منصوریان به وجود آمد هم بی تاثیر نباشد چراکه این اختلاف ها باعث شد علاوه بر جریمه 40 درصدی این دروازه بان (بیرانوند امسال 20 درصد از قراردادش را جریمه شد و 20 درصد هم سال گذشته به صورت تعلیقی جریمه شده بود که با اتفاقات امسال این جریمه تعلیقی هم به 20 درصد لیگ امسال اضافه شد تا در مجموع این دروازه بان 40 درصد از قراردادش را جریمه شود) بیرانوند هفته ها نیمکت نشین شده و شاهد حضور علیرضا شیخ ویسی در درون دروازه نفت باشد.

در این بین گزینه دیگری هم وجود دارد و آن بحث معاوضه سوشا مکانی و علیرضا بیرانوند است که گفته می شود این گزینه هم جزو گزینه هایی است که مطرح شده و شاید به واقعیت هم بپیوندد. بیرانوند اما پیش از این از تمایلش به حضور در استقلال صحبت کرده بود اما صحبت های خصوصی این دروازه بان در جمع دوستانش نشان داده که دیگر تمایل زیادی برای حضور در این تیم ندارد چراکه با توجه به درخشش مهدی رحمتی درون دروازه استقلال و حضور وحید طالب لو بر روی نیمکت این تیم بیرانوند می داند شانس چندانی برای استقلالی شدن ندارد و حتی اگر راهی این تیم هم شود زیر سایه رحمتی مانده و باید نیمکت نشین باشد که این مسئله برای دروازه بان ملی پوشی که داعیه حضور در تیم ملی را دارد موضوع خوشایندی نیست.

به هر تقدیر باید دید که تکلیف دروازه بان پرسپولیس چه خواهد شد؛ بعید به نظر می رسد برانکو قدیمی پور را به چشم گلر دوم ببیند و از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که با یک معاوضه بیرانوند دروازه بان اول پرسپولیس شود. اینها البته احتمالاتی است که در فصل نقل و انتقالات وجود دارد و شاید بحث حضور بیرانوند در پرسپولیس هم هیچ گاه عملی نشود. باید دید بیرانوند می تواند رضایت نامه خود را از باشگاه نفت بگیرد یا نه و باید دید که نظر علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی نفت دراین میان چه خواهد بود. هرچند که از درون تیم نفت خبر می رسد سرمربی جوان نفت موافق جدایی دروازه بانش نیست. البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که به دلیل مشکلات مالی عدیده باشگاه نفت، این موضوع شنیده می شود که شاید در فصل نقل و انتقالات چند ستاره این تیم از این باشگاه کوچ کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان